فرم ارزیابی رایگان
آلمان در کدام رشته ها نیازمند نیروی کار است؟

آلمان در کدام رشته ها نیازمند نیروی کار است؟

در آلمان قوانینی به تصویب رسیده اند که راه آمدن متقاضیان کار از کشورهای غیر اتحادیه اروپا را باز می کنند و امکانات جدیدی در برابر آنها قرار می دهند. این قوانین از ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی به اجرا گذاشته شد.
سال گذشته ۸۰ درصد مشاغل در برخی حوزه های اقتصادی در آلمان خالی ماندند. یافتن نیروی کار مناسب برای این شغل ها یا بسیار دشوار بود یا اصلا ممکن نبود. این در بخشی از گزارش موسسه اقتصاد آلمان (کلن) آمده است.
در آلمان مشاغل خالی بیش از دو برابر (۵۰۰ هزار تا) شده است. منحنی ای که این کشور را وادار کرد قوانین خود را برای تطبیق با نیازها بازار کار تغییر دهد.مجموع کمبود نیروی کار در رشته های فنی مانند مهندسی برق، مکانیک، مکاترونیک، علوم طبیعی و هم چنین در زمینه بهداشت و درمان و در حوزه خدمات در خانه های سالمندان بسیار شدید است."
آلمان برای برطرف کردن این نیاز طرحی چند لایه ریخته است که هم شامل حال آموزش خود آلمانی ها در زمینه های مختلف و همینطور بهبود قوانین به نفع تلفیق خانواده و کار است و هم شامل حال ورود نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا و آلمان و آموزش آنهاست.
یکی از مهم ترین نکات این قانون این است که شرایط و امکانات را برای ورود میان متقاضیان کار با تحصیلات دانشگاهی و کسانی است که حرفه ای را آموخته اند تقریبا برابر کرده است. زیرا کمبود شدید نیروی کار در حرفه های مختلف فنی بیشتر از کسانی است که تحصیلات دانشگاهی دارند.
مجموع کمبود نیروی کار در رشته های فنی مانند مهندسی برق، مکانیک، مکاترونیک، علوم طبیعی و هم چنین در زمینه بهداشت و درمان و در حوزه خدمات در خانه های سالمندان بسیار شدید است."
منبع: بی بی سی فارسی.

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

 

موارد مشابه