فرم ارزیابی رایگان
 بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد

ارائه شده توسط ویزا زون

بوستان مینیاتوری مشهد، در واقع ایرانی کوچک است که می ‌توان برجسته ‌ترین و معروفترین آثار باستانی کشورمان ایران را در ببینیم؛ همچنین اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور به مساحت 8 هکتار با هزینه ‌ای بالغ بر 28 میلیارد تومان اعتبار در مشهد مقدس احداث گردید. پارک مینیاتوری، ایرانی کوچک بوده به همین منظور آثار باستانی از گوشه و کنار کشورمان در مقیاس کوچک در این پارک در معرض دید همگان قرار داده شده است. مهمه بدونید که در این بوستان 58 نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط دیدنی شهرهای مختلف کشورمان هم به صورت مینیاتور شده برای دیدن و آشنایی بیشتر گردشگران و توریست های خارجی با آنها قرار گرفته است که در هنگام افتتاح این مجموعه 9 المان آن به بهره‌ برداری رسید. شما در اینجا المان ‌هایی همچون تحت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین ‌المللی شهید هاشمی ‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه ‌آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون تا به امروز رونمایی شده‌ و همگی از دیدن اینها نهایت اذت را می برند. شما در این جا امکاناتی مثل تراس تماشا، زمین بازی کودکان با طراحی بازی‌های بومی و محلی، مسیر تردد قطار، فضای سبز و می بینید.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

معرفی بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد در سال 1395 در شرق کشور درست در شهر مشهد ساخته شده است، این مکان جزو بهترین جاذبه های گردشگری مشهد بشمار می رود که پیشنهاد می کنیم در سفر با تور مشهد بازدید از آن را اصلا از دست ندهید، همچنین شما می توانید در یک پارک کل ایران را یکجا از نزدیک ببینید! شاید باورش کمی برای شما علاقه مندان سخت باشد ولی در این بوستان مینیاتوری 58 المان فرهنگی، تاریخی و مذهبی به شما بازدیدکنندگان عزیز نشان داده می‌ شود که با ابعاد کوچکتر خود برای هر تماشاگری بسیار دیدنی و جذاب می باشد. در این مجموعه تفریحی و سرسبز شما المان‌ هایی از قبیل تخت جمشید، روستای کندوان، سد کارون، باغ شاهزاده ماهان، آرامگاه عطار نیشابوری، پل خواجو و... که شما را همچون سفری تاریخی به شهرهای گوناگون میبرد، نظاره گر هستید. این مکان شگفت انگیز و سرسبز با حدود 8 هکتار مساحت، این روزها با عنوان بوستان مینیاتوری مشهد توانسته با هنرمندی هر چه تمام ماکت ‌های زیبایی با ابعاد کوچک از بناهای تاریخی و فرهنگی گوشه و کنار سرزمینمان را در خود جمع آوری کرده است، بناهایی مثل پل ‌ها، ساختمان‌ ها و آثار تاریخی که به عنوان میراث فرهنگی و یا نماد شهرهای مختلف برای همگان آشنا و قابل توجه هستند. شما در این بوستان با قدم زدن در لابه لای ماکت ‌ها با دیدنی‌ های شهرهای مختلف آشنا می شوید و می توانید کلی عکس های یادگاری بگیرید. همچنین در آنجا امکاناتی از قبیل زمین بازی کودکان، مسیر تردد قطار، فضای سبز، دریاچه مصنوعی و تراس تماشا تعبیه شده است که این امکان را دارید که از همه‌ آن‌ ها نهایت استفاده را ببرید و لحظاتی به یادماندنی را در بوستان مینیاتور برای خود رقم بزنید. شاید جالب باشد که بدانید بوستان مینیاتوری مشهد یک پیست مسابقه هم وجود دارد که به شکل نقشه ایران طراحی شده و شما علاقه مندان می ‌توانید در آنجا با ماشین ‌های کنترلی به بازی و رقابت با دوستان و یا خانوادتان بپردازید. در ادامه جدا از این مکان هیجان انگیز به شما پیشنهاد می ‌کنیم که از دیگر دیدنی های مشهد همچون مجموعه کوهسنگی، پارک طبیعی هفت حوض، پارک وکیل آباد، آرامگاه نادرشاه افشار و بند گلستان دیدن کنید و سفری به یادماندنی را به خودتان هدیه دهید.

کارشناسان ویزازون میتوانند بهترین مشاور شما برای انتخاب مقصد باشند.

همچنین بوستان مینیاتوری مشهد که اولین بوستان مینیاتوری ساخته شده در شرق کشور بوده تنها با هدف آشناسازی مردم با تاریخ ایران و نیز جذب گردشگران خارجی احداث شده است. ضمنا نکته قابل توجه چنین بوستان هایی این بوده که تمامی اماکن تاریخی مهم کشور در یک مجموعه جمع آوری شده اند و شاید برای اشخاصی که نمی توانند به راحتی به تمام نقاط ایران سفر کنند این مکان با المان های زیبای خود تداعی کننده بخشی از خاک ایران هستند که شما را به وجد می آورد و بی شک حسی تقریبا مشابه را در شما ایجاد می کنند. همچنین گردآوری چنین مجموعه مهم و ارزشمندی باعث افزایش اطلاعات و آگاهی از آثار تاریخی کشور شده است و فرصت بسیار مناسبی است برای خانواده ها تا کودکان خود را به این بوستان آورده و آنها را با تاریخ و هویت کشور خود از نزدیک آشنا سازند.

امکانات بوستان مینیاتوری مشهد

قسمتی که به ماکت‌ ها اختصاص داده شده در مسیر ریل راه ‌آهن قرار گرفته است، مسیری به طول 920 متر که باعث شده است که مسافران این قطار بامزه به‌ راحتی بتوانند این آثار مینیاتوری را نظاره گر باشند و لذتش را ببرند. از آن گذشته می دانید که هر بوستانی به شهرت گل ‌هایش شناخته میشود، بوستان مینیاتوری مشهد نیز گل‌ های زیبا و منحصر به فردی را در خود جای داده است که دیدنشان نشاط روح است و شادی دل که ارزش دیدن این همه زیبایی را دوچندان میکند. همچنین قبل از اینکه ماکت ‌ها به این باغ اضافه بشوند وجود همین گل‌ ها و گیاهان باعث شده که مجموعه مینیاتوری مشهد به شهرت زیادی برسد اما بعد ‌از اینکه ماکت ‌های مینیاتوری نیز اضافه شدند انواع گل‌ های دائم و فصلی در شکل های متنوع و بسیار چشمنوازی در تمام این منطقه کاشته شدند و فضای آن را زیباتر از آنچه که بود، کردند. خوشبختانه این روزها بسیاری از این جاذبه‌ ها تکمیل ‌شده و این امکان را دارید که از آن‌ ها لذت ببرید و تعدادی نیز در حال ساخت و بهره برداری هستند و در آینده ‌ای نه ‌چندان دور به اتمام می رسند و لازم به ذکر است که از مهمترین عواملی که باعث موفقیت این مجموعه شده است توجه سازندگان به مسئله‌ ایران‌ شناسی و معماری بومی می باشد. در آخر شناخت انواع اقلیم ‌ها و شبیه ‌سازی بناهای تاریخی در اندازه ‌ای بسیار کوچک ‌تر از مقیاس واقعی شان، کار چندان راحتی نیست، بنابراین بدست آوردن این درجه از استقبال و توجه گردشگرانی که با تور مشهد به دیدن این مجموعه آمدند، نیازمند تلاشی خستگی ‌ناپذیر و هنرمندانه بوده که عوامل این مجموعه به ‌خوبی توانسته اند از پس آن بربیایند.

سوالات مربوط به مهاجرت و سفر خود را از ویزازون بپرسید.

در ادامه از دیگر جاذبه‌ های متنوع در این بوستان می ‌توان به: دریاچه ‌ای در اندازه‌ 2095 مترمربع ؛ پیست مسابقات ماشین کنترلی برای علاقه ‌مندان به ماشین ‌های RC که به شکل نقشه‌ ایران است ؛ مسیر مخصوص پیاده ‌روی به طول 1264 متر ؛ زمین ‌بازی مخصوص بازی‌ های محلی مربوط به شهرهای مختلف همراه با رمپ تماشا و همچنین رودخانه ‌ای به طول 216 متر که هر کدام جذابیت های خاص خودشان را دارند. همچنین سکو و پلانی برای برگزاری مراسمات و نمایش ها نیز وجود دارد، و زمینی به وسعت 400 متر برای بازی کودکان و نیز علاوه بر اینها وجود پارکینگی در فضای 5 هزار متر مربع و 12 عدد سرویس بهداشتی از امکانات این مجموعه بشمار می روند. وجود پیست مسابقه برای ماشین های کنترلی که در زمینی به صورت نقشه ایران طراحی شده و مهمتر در نظر گرفتن زمینی به متراژ 400 متر برای اجرای بازی های محلی و اصیل که در حدود 100 متری هم رمپ برای تماشای بازی ها در نظر گرفته شده که بسیار برای این رده سنی مهیج و شاد می باشد و در آخر امکانات و خدمات ویژه ای هم برای تفریح شما گردشگران ارائه می شود که روزی سرشار از شادی را تجربه کنید

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه