فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان

ارائه شده توسط ویزا زون

آذربایجان یکی دیگر از کشورهای آسیایی می باشد که همواره به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. سیستم آموزشی این کشور مانند سیستم آموزشی اروپا و آمریکا می باشد . زبان رسمی این کشور آذری اما دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان های آذری ، روسی و انگلیسی را نیز برای دانشجویان خود فراهم کرده اند. پایتخت این کشور شهر باکو و از شهرهای مهم آن می‌توان به نخجوان ، لریک و شیروان اشاره کرد. همچنین پول رایج این کشور نیز منات آذربایجان میباشد.

مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا از جمله مقاطعی هستند که در این کشور تدریس می شوند. طول این دوره ها به ترتیب ۴ سال ، ۲ سال و ۳ سال می باشند. تحصیل در باکو رایگان نمی باشد ؛  این در حالی است که دانشجویان بومی می توانند با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها به صورت رایگان تحصیل کنند. برای مقطع کارشناسی دانشجویان موظف به ارائه مدرک دیپلم خود با معدل مناسب و همچنین مدرک معتبر زبان می باشند. نکته مهم آن است که دانشجویان می توانند هر یک از ۳ زبان  موجود در دانشگاه‌ها را برای تحصیل خود انتخاب کنند و مدرک مرتبط به همان زبان را ارائه دهند.

 دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اما موظف به ارائه مدرک لیسانس خود با معدل بالای ۱۴ و همچنین مدرک معتبر زبان می باشند. قابل ذکر است که معدل و نمره زبان بسته به نوع رشته و نوع دانشگاه می تواند همواره متغیر باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 دانشجویان مقطع دکترا اما می توانند در صورت داشتن رزومه مناسب ، مدرک لیسانس و فوق لیسانس مرتبط با رشته ی خود با معدل مناسب و همچنین مدرک معتبر زبان امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی باشند. آنها می‌توانند بورسیه تحصیلی را از استاد راهنما و سوپروایزر خود و در شرایط دیگر از دانشگاه دریافت کنند.

 دانشجویان ضمن تحصیل در این کشور می توانند به صورت پاره وقت کار انجام دهند و مقداری از هزینه های زندگی و تحصیل خود را کسب کنند. مقدار این کار برای دانشجویان مقاطع مختلف ۲۰ ساعت در هفته میباشد و آنها با کسب درآمد از این کار میتوانند مقداری از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

 دانشجویان در صورت پیدا کردن کار مرتبط با رشته خود بعد از اتمام درس خود و  فارغ التحصیلی از یکی از مراکز آموزشی آذربایجان می توانند برای کسب ویزای کار و سپس برای کسب اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های باکو

Baku state university

Azerbaijan state economics

ADA university

Khazar university

Baku engineering university

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764