فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان

ارائه شده توسط ویزا زون

ارمنستان یکی دیگر از کشورهای آسیایی می باشد که همواره به دلیل هزینه تحصیل پایینی که دارد دانشجویان بین المللی زیادی خواهان تحصیل در این کشور می باشند. زبان رسمی این کشور ارمنی می باشد اما دانشگاه هایی نیز در این کشور وجود دارند که رشته های خود را به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف تدریس می کنند.

 پایتخت این کشور شهر ایروان و از جمله شهرهای مهم دیگر آن می توان به گیومری ، آبوویان و وانادزور اشاره کرد. همچنین پول رایج این کشور نیز درام می باشد.

 ارمنستان دارای دانشگاه ها با رنک مناسب می باشد و مدارک این دانشگاه ها همواره مورد تایید بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد.

 مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها و موسسه‌های عالی این کشور تدریس می شوند اما نکته قابل توجه آن است که در ارمنستان دو نوع دانشگاه وجود دارد. نوع اول آن دانشگاه های دولتی می باشند که اکثر رشته ها را با زبان ارمنی تدریس می‌کنند و مختص دانشجویان بومی می باشند اما نوع دیگر دانشگاه ها که خصوصی نامیده می شوند بیشتر برای دانشجویان بین المللی می باشند. در دانشگاه‌های خصوصی برخی از رشته‌ها به زبان روسی و حتی زبان فرانسوی نیز تدریس می‌شوند و دانشجویان این فرصت را دارند که به یکی از زبان های ارمنی ، انگلیسی ، روسی و فرانسوی تحصیل کنند.

مقطع کارشناسی در این کشور ۴ سال طول می کشد و اکثر رشته ها در این مقطع به زبان ارمنی تدریس می شوند. دانشجویان علاوه بر داشتن مدرک دیپلم موظف به داشتن  حداقل معدل ۱۹،  مدرک زبان معتبر ارمنی و همچنین شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره مدنظر دانشگاه برای اخذ پذیرش می باشند.

 مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال طول می‌کشد. در این مقطع دانشجویان می توانند به زبان ارمنی و انگلیسی تحصیل کنند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع نیازمند داشتن لیسانس مرتبط با رشته ی خود با حداقل معدل ۱۴،  رزومه مناسب و همچنین مدارک معتبر زبان ارمنی و یا انگلیسی می باشند. نمره امتحان و مدرک زبان انگلیسی دانشجویان بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته میتواند متفاوت باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 دانشجویان مقطع دکترا اما موظف به ۳ سال تحصیل در دانشگاه می باشند . دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع باید علاوه بر داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس مرتبط و رزومه خوب و قوی ، مقالات و پژوهش های بین المللی و همچنین نمره معتبر زبان نیز داشته باشند.

 تحصیل در ارمنستان در صورتی برای دانشجویان رایگان میباشد که بتوانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند که کسب این بورسیه بیشتر توسط دانشجویان دکترا با رزومه خوب و قوی امکان پذیر می باشد.

دانشجویان در هنگام تحصیل می توانند کار  پاره وقت داشته باشند که میزان این کار برای دانشجویان مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب به میزان ۱۰ ساعت ۲۰ ساعت و ۳۰ ساعت در هفته می باشد.

 دانشجویان پس از اتمام درس خود میتوانند برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته خود برای اخذ ویزای کار و سپس برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های ارمنستان

Yerevan state university

American university of Armenia

Yerevan state medical university

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764