فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در ازبکستان

تحصیل در ازبکستان

ارائه شده توسط ویزا زون

ازبکستان یکی از کشورهای آسیای میانه میباشد که با کشورهای قرقیزستان و قزاقستان مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر تاشکن و از جمله شهرهای مهم آن می‌توان به بخارا ، سمرقند و فرنمانه اشاره کرد. این کشور که دارای اقتصاد خوب و مناسبی میباشد ، به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده ماشین آلات و صنایع سنگین در نظر گرفته می شود. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه می باشد و پول رایج این کشور نیز سوم میباشد.

 دوره های لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در این کشور تدریس می شوند اما دانشجویان باید در نظر داشته باشند که زبان تدریس در این کشور برای اکثر رشته ها زبان تاجیکی می باشد اما در برخی از دانشگاه ها و رشته ها زبان تدریس انگلیسی میباشد و دانشجویان بین المللی می توانند ادامه تحصیلات خود را در آن دانشگاه ها رشته را سپری کنند. دوره لیسانس که طول آن ۴ سال می باشد دوره‌ای میباشد که دانشجویان برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاهها و مراکز عالی این کشور برای این مقطع موظف به داشتن مدرک دیپلم و همچنین داشتن مدرک رسمی زبان میباشند. در صورتی که دانشجو زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند موظف به ارائه مدرک آیلتس یا تافل میباشد. نکته قابل توجه آن است که نمره زبان آنها با توجه به نوع دانشگاه و نوع رشته میتواند متفاوت باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

دوره کارشناسی ارشد که طول آن ۲ سال میباشد دوره ای است که در آن اکثریت رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان برای اخذ پذیرش موظف به ارائه مدرک لیسانس ، رزومه مناسب و همچنین مدرک زبان معتبر با نمره ی مناسب میباشند.

 دوره دکتری اما دوره ای است که دانشجویان رزومه قوی تر و بهتری نسبت به دوره های قبل نیاز دارند. طول این دوره ۳ الی ۴ سال می باشد و دانشجویان موظف به ارائه مدرک لیسانس و فوق لیسانس مرتبط، رزومه مناسب و مدرک زبان مناسب می باشند.

 دانشجویان در هنگام تحصیل در این کشور می توانند به صورت پاره وقت کار انجام دهند که میزان درآمد این کار مناسب برای خرج زندگی دانشجویان می باشد.

 دانشجویان بعد از اتمام درس خود و بعد از فارغ التحصیلی می توانند برای اخذ مجوز کار و سپس اخذ اقامت این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه ها ی ازبکستان

National university of Uzbekistan

Tashkent pediatric medical institute

Samarkand state university

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764