فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی

ارائه شده توسط ویزا زون

یکی دیگر از کشورهای اروپای مرکزی و عضو اتحادیه اروپا و شینگن کشور اسلواکی می باشد.

  کشور اسلواکی که جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی دارد ، دارای آب و هوایی معتدل می‌باشد.

پایتخت این کشور شهر براتیسلاوا و پول رایج آنها یورو می باشد و همچنین از جمله شهرهای مهم آن می‌توان ژیلینا ،  ترنچین و کوشیتسه را نام برد.

 دانشگاه های این کشور دارای سطح کیفی و علمی بالایی می باشند و همچنین مدارک دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. به همین دلیل دانشجویان زیادی قصد ادامه تحصیلات خود در این کشور را دارند و هر ساله بر تعداد متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند افزوده می‌شود.

دانشگاه های این کشور به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند .  تحصیل در دانشگاه‌های اسلواکی به زبان‌های اسلواک و یا انگلیسی امکان پذیر می باشد اما نکته مهم آن است که تحصیل به زبان اسلواکی هزینه بسیار پایینی دارد و در مواقعی می توان گفت تحصیل به این زبان به صورت رایگان می باشد

دانشجویان می‌توانند مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را در این کشور ادامه دهند.

 دوره کارشناسی در این کشور ٤ سال طول می‌کشد و متقاضیانی که قصد ادامه تحصیلات خود در این مقطع را دارند مستلزم به داشتن دیپلم ۱۲ ساله خود به همراه مدرک پیش دانشگاهی می باشند ، همچنین در صورتی که آنها قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند باید مدرک زبان معتبر مانند آیلتس را نیز ارائه دهند که برای این مقطع آیلتس ۶ از متقاضیان درخواست می شود . نکته مهم آن است که این نمره می تواند بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته متغیر باشد.

 دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند مستلزم داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته خود میباشند . علاوه بر آن آنها باید مدرک زبان معتبر و رزومه خوب نیز داشته باشند که بتواند پذیرش راحت تری از دانشگاه دلخواه خود کسب نمایند . معمولاً برای این مقطع نمره آیلتس بالای ۶ توسط دانشگاه درخواست می شود. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که دوره کارشناسی ارشد در این کشور ٢ سال طول می کشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 اما در مقطع دکترا دانشجویان می‌توانند امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی باشند . این مقطع که ٤ سال طول می‌کشد بدون شرایط سنی می باشد و تمامی افراد می توانند برای اخذ پذیرش در این مقطع اقدام کنند اما به دلیل رقابت شدیدی که وجود دارد در میان دانشجویان ، کسانی می توانند پذیرش کسب کنند که دارای رزومه خوب و قوی ،  مقالات و پژوهش های بین المللی و مدرک معتبر زبان داشته باشند .

 دانشجویان در حین تحصیل در این کشور می توانند کار پاره وقت انجام دهند که میزان این کار در هفته ۲۰ ساعت می باشد و این مقدار می تواند هزینه ی زندگی آنها را پوشش دهد

هم چنین دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام درس خود و بعد از فارغ التحصیلی به دنبال کار مرتبط و مناسب با رشته خود بگردند و در صورتی که کار را پیدا کنند و توسط کارفرما و شرکت

مربوطه استخدام شوند می توانند برای اخذ اقامت خود در این کشور اقدام کنند

 برخی از دانشگاههای کشور اسلواکی به همراه رنگ جهانی آنها 

Comenius university in Bratislava (global rank 563)

Slovak university of technology in Bratislava (global rank 750)

The technical university of Kosice (global rank 800)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764