فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

ارائه شده توسط ویزا زون

  اسلوونی یکی از کشورهای واقع در جنوب اروپای مرکزی می باشد. این کشور که با کشورهای اتریش ، کرواسی  و ایتالیا هم مرز است. یکی از کشورهایی است که هزینه زندگی و تحصیل در آن بسیار پایین است و علاوه بر آن مواردی همچون اخذ ویزای آسان و عدم محدودیت سنی برای پذیرش در مقاطع مختلف باعث شده است که سالیانه متقاضیان زیادی برای این کشور وجود داشته باشند.

 پایتخت این کشور شهر لیوبلیانا و از شهرهای مهم آن می‌توان به ماریبور ، تسلیه و کپر اشاره کرد. این کشور دارای آب و هوای متغیر می باشد بدین صورت که در شمال آن آب و هوای سرد و کوهستانی و در جنوب و غرب آن آب و هوای معتدل همواره وجود دارد .

نکته ی قابل توجه دیگر آن است که واحد رسمی پول این کشور یورو می باشد .

 دانشجویان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند تحصیلات خود در این کشور را ادامه دهند. مقاطع ذکر شده هر کدام به ترتیب ۴ سال ، ۲ سال و ۳ سال در این کشور طول میکشند.

 زبان تحصیل در کشور اسلوونی به دو زبان اسلوونیایی و انگلیسی تقسیم می شود. در واقع این تقسیم‌بندی به این صورت است که در دانشگاه های دولتی اکثر رشته ها به زبان رسمی و در دانشگاه‌های خصوصی اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

 

 دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی را دارند باید علاوه بر داشتن مدرک دیپلم ۱۲ سال و مدرک پیش دانشگاهی خود ، مدرک معتبر زبان نیز داشته باشند که برای این مقطع معمولاً نمره آیلتس ۶ مورد نظر اکثر دانشگاه ها می باشد. اما دانشجویانی که قصد ادامه تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید علاوه بر داشتن لیسانس مرتبط و معدل خوب و مناسب ، نمره آیلتس ۶.۵ را نیز کسب کنند. دانشجویان مقطع دکتری نیازمند پیدا کردن استاد راهنما و سوپروایزر و همچنین مشخص کردن موضوع پایان نامه ی خود می باشند. به دلیل وجود رقابت شدید در میان دانشجویان و تعداد زیاد متقاضیان برای مهاجرت به این کشور دانشجویان باید همواره رزومه خوب و مدارک معتبر بین المللی داشته باشند تا بتوانند به کسب پذیرش و حتی کسب بورسیه تحصیلی امیدوار باشند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 تحصیل در این کشور به زبان رسمی بسیار ارزان و گاهی رایگان می باشد اما از آنجایی که دانشجویان بین المللی تحصیل به زبان انگلیسی را ترجیح میدهند باید اکثرا در دانشگاههای خصوصی شرکت کرده و شهریه آن رشته و دانشگاه را نیز بپردازند که این شهریه بسته به نوع رشته و دانشگاه می تواند متغیر باشد.

 از جمله رشته های محبوب در این کشور می توان به رشته‌های مهندسی ، فیزیک ، علوم کامپیوتر و مدیریت اشاره کرد.

 طبق قوانین حاکم بر این کشور دانشجویان در هنگام تحصیل می توانند کار پاره وقت انجام دهند که میزان آن ۲۰ ساعت در هفته می باشد و بر طبق آمارهای اعلام شده میزان درآمد آنها می تواند برای هزینه زندگی دانشجویی آنها مناسب باشد.

 همچنین دانشجویان بعد از از اتمام درس خود و فارغ التحصیلی می تواند به دنبال کار مرتبط با رشته خود بگردند و سپس برای کسب اقامت دائم خود اقدام کنند. آنها پس از پیدا کردن کار اجازه کار یکساله دریافت خواهند کرد و سپس می توانند برای تمدید آن و تبدیل آن به ۵ سال اقدام کند

 برخی از دانشگاههای کشور اسلوونی

University of Ljubljana

University of Maribor

University of Primpreskem

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764