فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

ارائه شده توسط ویزا زون

اسپانیا کشوری در اتحادیه ی اروپا و عضوی از معاهده ی شنگن می باشد.  این کشور در جنوب غربی اروپا قرار دارد و با کشور فرانسه هم مرز است. پایتخت این کشور شهر مادرید است که یکی از شهر های پر جمعیت این کشور می باشد 

هزینه ی تحصیل کم و مقرون به صرفه ، رنک مناسب دانشگاهی و ارزش بالای مدارک این کشور دلیلی است که همواره متقاضیان زیادی به دنبال تحصیل در این کشور میباشند.

بیشتر دانشگاه های رنک بالای اسپانیا در پایتخت این کشور یعنی مادرید و دیگر شهر های بزرگ چون بارسلونا و والنسیا هستند.

مردم این کشور به زبان های اسپانیایی، گالیسی، باسکایی، کاتالونی و کاستیلیان صحبت میکنند و مذهب اصلی شان کاتولیک رومی است. پول رایج این کشور نیز یورو میباشد.

تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست و آنها موظف به پرداخت شهریه هستند. نکته ی مهم آن است که دانشجویان برای مقاطع ارشد و دکتری میتوانند با داشتن رزومه ی خوب و نمره ی زبان مناسب از بورسیه ی تحصیلی مخصوص دانشجویان بین المللی استفاده کنند.

مقطع کارشناسی در این کشور اصطلاحا گریدو نامیده میشود. تحصیلات کارشناسی اسپانیا در اغلب دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی است لذا متقاضیان می بایست برای تحصیل در مقطع لیسانس در این کشور مدرک زبان اسپانیایی ارائه نمایند. البته برخی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی دوره تحصیلات تکمیلی را برگزار می‌کنند و افراد متقاضی باید مدرک زبان ایلس و تافل را ارائه دهند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

بسیاری از متقاضیان به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند.این دوره بر خلاف دوره ی کارشناسی که ۴ سال طول میکشد ۲ ساله است و دانشجویان میتوانند در رشته های مهندسی ، مدیریت ، حسابداری، هنر، زبان پیشرفه و ... که توسط دانشگاه های برتر اسپانیا تدریس میشوند تحصیل کنند.

مقطع دکتری در این کشور ۵ سال طول میکشد و شرط قبولی برای این مقطع داشتن استاد راهنما و یا سوپروایزر است. داشنجویان باید قبل از شروع ترم مدارک تحصیلی خود مانند ریز نمرات، مدرک زبان . رزومه ی خود را برای استاد ارسال کنند و در صورتی که مورد قبول استاد بود آنها میتوانند تحصیل در آن دانشگاه را آغاز کنند.

دانشجویان بین المللی در اسپانیا مانند دیگر کشور ها اجازه ی کار پاره وقت را دارند که ۳۰ ساعت در هفته می باشد، که البته این کارمی تواند بخشی از هزینه های تحصیلی یا زندگی دانشجویی دانشجویان را پوشش دهد. بر طبق آمار اعلام شده دانشجوییان میتوانند حدود ۸ الی ۱۰ یورو برای هر ساعت درآمد داشته باشند.

دانشجویان پس از تحصیل در این کشور ۱ سال فرصت دارند که شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و سپس برای اقامت خود در آن کشور اقدام کنند.

برخی ازبرترین دانشگاه های اسپانیا به همراه رنک جهانی آنها

Pompeu Fabra University (global ranking 143)

Autonomous University of Barcelona (global ranking 157)

University of Barcelona (global ranking 201-250)

Autonomous University of Madrid (global ranking 251-300)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764