فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلیس

ارائه شده توسط ویزا زون

انگلستان یکی از چهار کشور بریتانیای کبیر است که مرز مشترک با کشورهایی همچون ولز و اسکاتلند دارد . این کشور به عنوان دومین کشور پر طرفدار در میان دانشجویان میباشد .  پایتخت این کشور شهر لندن است که همواره از آن به عنوان بهترین شهر برای ادامه ی تحصیل و زندگی یاد شده است. پول رایج این کشور پوند است . سیستم آموزش عالی و کیفیت بالای تحصیل در انگلستان باعث شده است که بسیاری از دانشگاه ها و موسسات این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان قرار بگیرند و سالیانه تعداد زيادي متقاضی برای ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها وجود داشته باشد . از شهرهای مهم این کشور میتوان به شهر های لندن ، منچستر ، لیورپول ، لیدز و بیرمنگام اشاره کرد . آب و هوای این کشور نسبتا معتدل است و شرایط سختی را برای مهاجران به وجود نمی آورد. شرایط مساعد زندگی در انگلستان و دانشگاه‌های تاپ انگلیس سبب شده تا دانشجویان زیادی همه ساله وارد کشور انگلستان شوند .

از نکات قابل توجه در مورد تحصیل در این کشور میتوان  به مدت دوره ی تحصیل اشاره کرد. در اکثر کشورهای دنیا  دوره ی کارشناسی ٤ سال است ولی در انگلستان این دوره ٣ ساله است و همچنین دوره ی کارشناسی ارشد نیز ١ ساله است که این امر موجت صرفه جویی در وقت و هزینه برای دانشجو می شود. نکته ی مهم دیگر آن است که دانشگاه های انگلیس جزء گرانترین دانشگاه ها هستند اما به دلیل رنک بالا و کیفیتی که دارا هستند این هزینه منطقی به نظر می آید. برای افرادی که مایل به تحصیل در این کشور برای دوره ی کارشناسی میباشند مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل حداقل ١٤ و آیلتس ٦ نیاز است . برای دوره ی کارشناسی ارشد معدل لیسانس ١٤ و آیتس ٦.٥ نیاز است و برای دوره ی دکترا که بین ٣ تا ٥ سال طول میکشد علاوه بر مدرک آیلتس با حداقل نمره ی ٦.٥ ریسرچ پروپوزال یا مقاله ی انگلیسی نیز نیاز است.

بورسیه تحصیلی موضوعی است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این کشور به آن توجه دارند. دانشجویان بومی و اروپایی بورسیه تحصیل خود را دارند اما بورسیه ها و کمک هزینه های خاص دیگری نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد . اکثر این بورسیه ها مختص دانشگاه بوده و شرایط آن برای هر دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی کسانی میتوانند برای این بورسیه ها اقدام کنند که رزومه ی قوی ، معدل بالا ، مقالات بین المللی و نمره ی زبان قابل قبولی داشته باشند .

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

هزینه ی زندگی در این کشور در خارج از لندن ماهیانه ٨٢٠ پوند توسط اداره ی مهاجرت این کشور بیان شده است اما برای افرادی که در لندن اقامت دارند کمی بیشتر است این مبلغ و بالای ٨٢٠ پوند تخمین زده شده است.

رشته هایی همچون بیزینس ، مهندسی و تکنولوژی رشته های دارویی و حقوق از رشته های پرطرفدار این کشور هستند.

دانشجویان حین تحصیل خود میتوانند در هفته ٢٠ ساعت کار کنند. بر طبق آخرین آمار اعلام شده دانشجویان میتوانند حدود ١٠٠ پوند در هفته درآمد داشته که این مقدار بسته به نوع کار و منطقه ی آن میتواند افزایش و یا کاهش پیدا کند .

لیستی از برترین دانشگاه های انگلستان به همراه رنک جهانی آنها :

University of Oxford (Global ranking 5)

University of Cambridge (Global ranking 7)

Imperial college London (Global ranking 8)

UCL (university college London) (Global ranking 10)

University of Edinburg (Global ranking 20)

The university of Manchester (Global ranking 27)

King’s college London (KCL)

London school of economics and political science (LSE) (Global ranking 49)

University of Bristol (Global ranking 58)

The university of Warwick (Global ranking 62)

 

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764