فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در اوکراین

تحصیل در اوکراین

ارائه شده توسط ویزا زون

اوکراین دومین کشور بزرگ اروپا است و کشوري است واقع در اروپای شرقی.پایتخت این کشور شهر کی اف و زبان رسمی آنها اوکراینی و پول رایج این کشور هریونا (گریونا به زبان اوکراینی) می باشد.

بر طبق قانون اساسی این کشور تمام شهروندان اوکراینی از تحصیل رایگان برخوردار هستند

اوکراین دارای دانشگاه‌های بسیار زیاد و تنوع رشته متفاوت میباشد. رشته‌هایی مانند مکانیک، برق کاملا کاربردی و هدفمند تدریس می‌شوند. دانشگاه‌های اوکراین دارای امکانات کامل و با تکنولوژی پیشرفته کلیه رشته‌ها تدریس می‌شوند.

به دلیل هزینه ی تحصیل و زندگی مناسبی که این کشور دارد و همچنین به دلیل امکان پذیرش راحت و سطح بالای دانشگاه های این کشور هر ساله تعداد زیادی متقاضی برای اخذ پذیرش در دانشگاه ها و موسسات این کشور وجود دارند.

تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و روسی نیز امکان پذیر است اما برای تحصیل به زبان روسی لازم است یک مدرک به نام پاتفک گرفته شود. در بعضی از مواقع دانشجو این فرصت را پیدا میکند که این مدرک را در همان کشور و قبل از شروع ترم و ورود به دانشگاه اخذ کند.

دوره ی کارشناسی معمولا به زبان های روسی و اوکراینی تدریس میشود. این دوره ها ۴ سال طول میکشند و متقاضیان باید از سیستم امتیاز دهی اوکراین نمره ی ۴ از ۵ بین را دریافت کنند تا بتوانند وارد دانشگاه برای این مقطع بشوند. این سیستم بر طبق سوابق تحصیلی و نمره ی زبان و رزومه به فرد متقاضی نمره میدهد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

زبان تدریس در دوره ی ارشد اما انگلیسی و روسی است. دانشجویانی که ارشد خود را در این کشور گذرانده باشند شانس بسیار بالایی دارند برای آنکه بتوانند در مقطع دکتری پذیرش و یا بورسیه تحصیلی فول فاند بگیرند.

معمولا دانشجویان دکتری بیشترین شانس برای بورسیه شدن را دارند که این امر مستلزم رزومه ی خوب ، نمره ی زبان و داشتن پایان نامه به یکی از زبان های اوکراینی، روسی، آلمانی و انگلیسی میباشد. مقطع دکتری در این کشور ۳ الی ۴ سال طول میکشد.

دانشجویان در حین تحصیل اجازه دارند به صورت نیمه وقت کار کنند. مدت زمانی که دولت این کشور برای کار کردن آنها تعیین کرده است ۲۰ ساعت در هفته می باشد. از جمله محبوب ترین و بهترین شغل های دانشجوی این کشور میتوان به پیشخدمت رستوران و یا رسپشن هتل اشاره کرد اما نکته ی مهم آن است که برای انجام اکثریت آنها دانشجو باید تسلط بر زبان اوکراینی داشته باشد. بر طبق آمار اعلام شده دانشجویان ماهیانه مبلغ ۴۰۰ الی ۵۰۰ یورو میتوانند درآمد داشته باشند و مقداری از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

دانشجویان پس از تحصیل و فارغ التحصیلی میتوانند با پیدا کردن یک کارفرما و شغل برای اقامت خود در آن کشور اقدام کنند و اقامت خود را کسب کنند.

برخی از دانشگاه های برتر اوکراین به همراه رنک جهانی آنها

V.N karazin kharkiv national university (global ranking 491)

Taras Shevchenko national university (global ranking 541-550)

National technical university kharkiv polytechnic institute (global ranking 651-700)

National technical university (global ranking 701-750)

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764