فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

ارائه شده توسط ویزا زون

ایتالیا یکی از کشورهایی میباشد که همواره مورد توجه دانشجویان برای ادامه تحصیل خود قرار داشته است. این کشور که یکی از قدرت های اقتصادی جهان است ،  مرز مشترک با کشورهایی همچون اتریش ، فرانسه و اسلوونی دارد.  پایتخت این کشور شهر رم است که همواره از آن به عنوان یکی از بهترین شهرها برای ادامه ی تحصیل و زندگی یاد شده است. پول رایج این کشور یورو است . سیستم آموزش عالی ، کیفیت بالای تحصیل ، هزینه مناسب تحصیل و زندگی و همچنین عضو اتحادیه ی اروپا بودن ایتالیا ، باعث شده است که بسیاری از دانشگاه ها و موسسات این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان قرار بگیرند و سالیانه تعداد زيادي متقاضی برای ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها وجود داشته باشد . از شهرهای مهم این کشور میتوان به شهر های میلان ، تورین و جنوا اشاره کرد . آب و هوای این کشور نسبتا معتدل است و شرایط سختی را برای مهاجران به وجود نمی آورد..

از نکات قابل توجه در مورد تحصیل در این کشور میتوان  به مقاطع و  مدت دوره ی تحصیل اشاره کرد. دورها ی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور تدریس میشوند که هر کدام به ترتیب ٤ سال ، 2 سال و 4 سال طول میکشند.. برای افرادی که مایل به تحصیل در این کشور برای دوره ی کارشناسی میباشند مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل حداقل 15 و آیلتس ٦ نیاز است . برای دوره ی کارشناسی ارشد معدل لیسانس 15 و آیتس ٦.٥ نیاز است و برای دوره ی دکترا علاوه بر شرط معدل 15 و نمره ی زبان 6.5 ، پیدا کردن استاد راهنما نیز امری مهم و حیاتی است.

علاوه بر مدرک آیلتس با حداقل نمره ی ٦.٥ ریسرچ پروپوزال یا مقاله ی انگلیسی نیز نیاز است

متقاضیان میتوانند مد نظر داشته باشند که الزامی مبنی بر تحصیل به زبان انگلیسی برای آنها وجود ندارد و آنها میتوانند تحصیلات خود را به زبان ایتالیایی که زبان رسمی این کشور نیز است ادامه دهند. متقاضیان برای تحصیل به زبان ایتالیایی موظف به دریافت مدرک این زبان می باشند.

تحصیل در ایتالیا رایان نیست اما بورسیه تحصیلی موضوعی است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این کشور به آن توجه دارند. دانشجویان بومی و اروپایی بورسیه تحصیل خود را دارند اما بورسیه ها و کمک هزینه های خاص دیگری نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد . اکثر این بورسیه ها مختص دانشگاه بوده و شرایط آن برای هر دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی کسانی میتوانند برای این بورسیه ها اقدام کنند که رزومه ی قوی ، معدل بالا ، مقالات بین المللی و نمره ی زبان قابل قبولی داشته باشند .

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

هزینه ی زندگی در این کشور ماهیانه حدود 1000 تا 1300 یورو میباشد. اما این مبل میتواند شهر به شهر متفاوت باشد.

رشته هایی همچون بیزینس ، مهندسی ، اقتصاد و معماری از جمله رشته های پرطرفدار این کشور هستند.

دانشجویان حین تحصیل خود میتوانند در هفته ٢٠ ساعت کار کنند. بر طبق آخرین آمار اعلام شده دانشجویان میتوانند حدود 8 تا 10 یورو در ساعت درآمد داشته باشند .

از دیگر نکات قابل توجه در مورد کشور ایتالیا اقامت بعد از تحصیل است. دانشجئیان بعد از اتماتم تحصیل خود به مدت 6 ماه الی 1 سال میتوانند ویزا ی خود را تمدید کنند و در صورت پیدا کردن کار مناسب در این مدت میتوانند اقدام به اخذ اقامت این کشور کنند.

لیستی از برترین دانشگاه های ایتالیا به همراه رنک جهانی آنها :

 

Scuola normale superior di pisa (global rank 152)

University of Bologna (global rank 168)

University of Padua (global rank 201)

Vita-salute San Raffaele university (global rank 201)

Sapienza university of Roma (global rank 251)

Politecnico Di Milano (global rank 301)

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

 

موارد مشابه