فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در ایسلند

تحصیل در ایسلند

ارائه شده توسط ویزا زون

ایسلند شمالی ترین کشور اروپا میباشد. این کشور دارای آب و هوایي سرد و قطبی است و پایتخت آن شهر ریکیاویک می‌باشد.

 واحد پول این کشور کرونای ایسلند و از جمله شهرهای مهم و پر جمعیت آن می توان به کوپاووگور ، آکوریری وکپلاویک اشاره کرد.

 ایسلند دارای ویژگی های خاصی می باشد که بنا بر آنها سالانه دانشجویان و افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را میکنند. از جمله  این ویژگی‌ها می‌توان به سطح زندگی بالا ، هزینه زندگی کم و نرخ بیکاری بسیار پایین اشاره کرد. طبق آخرین آمار گرفته شده نرخ بیکاری در این کشور به کمتر از ۳ درصد رسیده است و همین امر سبب شده است که سالیانه افراد زیادی جهت تحصیل  و به قصد پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی به این کشور مهاجرت کنند.

 دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا مقاطعی هستند که در این کشور تدریس می شوند. این مقاطع به ترتیب ٤ سال ٢ سال و ٤ سال طول می کشند. زبان تدریس در دانشگاه های ایسلند دو نوع است و همچنین دانشگاه های ایسلند تشکیل شده اند از دانشگاههای دولتی و دانشگاههای خصوصی.

نکته ی  قابل توجه و بسیار مهم آن است که در دانشگاه‌های دولتی اکثر رشته ها به زبان ایسلندی تدریس می شود و البته هزینه آنها بسیار پایین و در مواقعی رایگان می باشد اما در مقابل ، دانشگاه‌های خصوصی رشته‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند تا دانشجویان بین المللی بتوانند در آنها شرکت کنند و از آنها بهره می برد.

 دانشجویانی که قصد ادامه تحصیلات خود در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند همواره باید علاوه بر مدارک دیپلم ۱۲ ساله و مدرک  پیش دانشگاهی خود ، مدرک زبان معتبر خود را نیز تهیه کنند و در صورتی که آنها قصد تحصیل به زبان انگليسي ميباشد نمره آیلتس ٦.٥ را نياز دارند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 دوره های کارشناسی ارشد در این کشور نیز به زبان انگلیسی می باشند و برای اخذ پذیرش در این دوره ها نیاز به داشتن مدرک کارشناسی معتبر و مرتبط با رشته می باشند . اکثر رشته هایی که در مقطع ارشد ارائه می شوند به زبان انگلیسی هستند و دانشجویان موظف به پرداخت شهریه در این مقطع می باشند.

 مقطع دکترا نیز مقطعی است که اکثریت رشته های آن به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاههای کشور ایسلند در این مقطع همواره باید رزومه خوب ،  مدرک زبان معتبر و مقالات و پژوهش های بین المللی داشته باشند. در شرایطی ممکن است دانشجویانی که رزومه بسیار خوبی دارند موفق به اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه و یا از استاد راهنمای خود بشوند.

 طبق قوانین موجود در این کشور دانشجویان می‌توانند در هنگام تحصیل خود کار پاره وقت نیز انجام دهند و مقداری از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. مقامات کشور ایسلند میزان ساعت کار برای دانشجویان را ۲۰ ساعت در هفته اعلام کردند.

 دانشجویان بعد از تحصیل نیز می توانند کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنند و به صورت تمام وقت کار کنند و سپس برای اخذ اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های ایسلند به همراه رنک جهانی آنها

Reykjavik university (global ranking 301)

University of Iceland (global ranking 351)

 

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764