فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک

ارائه شده توسط ویزا زون

بلژیک یکی دیگر از کشور های عضو اتحادیه ی اروپا میباشد . این کشور که در غرب اروپا قرار دارد با کشور های هلند ، آلمان و فرانسه هم مرز است . پایتخت این کشور شهر بروکسل و زبان رسمی آنها هلندی،فرانسوی و آلمانی میباشد.این کشور دارای آب و هوایی معتدل میباشد و همین امر سبب شده است که سالیانه متقاضیان زیادی به دنبال مهاجرت به این کشور باشند. پول رایج این کشور یورو و از شهر های آن میتوان به آنتروپ ، بروژ ، گنت و شرلروآ اشاره کرد.

هلند دارای دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و رنک مناسب جهانی میباشد و از آنجایی که کشور چند زبانه است متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای این کشور اقدام میکنند. تحصیل در این کشور به زبان های هلندی ، فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر میباشد که زبان انگلیسی بیشتر مختص دانشگاه های خصوصی این کشور میباشد.

در این کشور دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان فراهم میباشد.

افرادی که دارای اقامت کشور های عضو اتحادیه ی اروپا هستند میتوانند به صوت رایگان و یا با هزینه ای بسیار کم تحصیل کنند اما دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت شهریه  خود هستند که این شهریه با توجه به مقطع، دانشگاه و رشته متفاوت است

دوره ی کارشناسی در این کشور ۴ سال طول میکشد. اکثرا به زبان هلندی تدریس می شود ولی در برخی از دانشگاه ها تحصیل به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد. برای قبولی در این مقطع نیاز به مدرک زبان آیلتس با نمره ی ۶ و البته برای بعضی از رشته ها همچون مهندسی، پزشکی، هنر و ... آزمون ورودی برگزار میشود.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال طول میکشد و متقاضیان علاوه بر داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ نیاز به داشتن مدرک لیسانس مرتبط با رشته می باشند که این مدرک باید با نمرات خوب و معدل قابل قبول کسب شده باشد.

 

دانشجویان برای مقطع دکتری نیاز به پیدا کردن سوپروایز دارند . به آن معنی است که باید با توجه به رزومه و مدارک خود استاد راهنما پیدا کنند که این استاد در طول ۴ سال تحصیل در این مقطع همواره بر روی کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشجو نظارت دارد. برای این مقطع دانشجو نیاز به مدرک آیلتس ۷ دارد و در صورتی که رزومه ی بسیار خوبی داشته باشد میتواند بورسیه ی تحصیلی از دانشگاه دریافت کند که این بورسیه تمامی هزینه ی تحصیل و مخارج دیگر دانشجو را ساپورت میکند .

دانشجویان در حین تحصیل میتوانند کار نیمه وقت انجام دهند و کمی از مخارج خود را با این کار بدست آورند اما دولت بلژیک به دانشجویان مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری به ترتیب ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار میدهد و طبق آمار اعلام شده دانشجویان ساعتی حدودا ۱۰ یورو میتوانند درآمد داشته باشند.

شرایط بعد از تحصیل نیز بدین گونه است که دانشجویان میتوانند کار مناسب را پیدا کنند و بعد از آن برای اقامت خود در آن کشور اقدام کنند. مهترین نکته آن است که برای پیدا کردن کار فقط دانش زبان انگلیسی کافی نیست و چون بلژیک کشوری چند زبانه است باید علاوه بر انگلیسی زبان دیگری رو هم در نظر بگیرند ، هم برای کار کردن و هم برای زندگی و کسب اقامت

برخی از دانشگاه های بلژیک به همراه رنک جهانی آنها

KU Leuven (global ranking 80)

Ghent University (global ranking 130)

Université catholique de Louvain (global ranking 167)

Vrije Universiteit Brussel (global ranking 195)

University of Antwerp (global ranking 223)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764