فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند

ارائه شده توسط ویزا زون

تایلند یکی دیگر از کشورهای آسیایی می باشد. به دلیل فضای تحصیلی مناسب و آمار و رتبه جهانی مناسبی که دانشگاه‌ها و موسسات این کشور دارند به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان قرار می گیرد . پایتخت این کشور شهر بانکوک و از جمله شهرهای مهم آن می‌توان به کردپوکت ، ایوتایا و چیانگ مای اشاره کرد.

زبان رسمی این کشور تایلندی میباشد اما در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات این کشور رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. نکته بسیار مهمی که در مورد دانشگاه‌ها و موسسات این کشور بزرگ وجود دارد آن است که اکثر آنها آزمون ورودی برای مقاطع مختلف برگزار می کنند و دانشجویان موظف قبولی در آزمون ورودی و همچنین ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه می باشند.

دانشجویان می‌توانند مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا را برای ادامه تحصیل در این کشور انتخاب کنند. هر کدام از این دوره‌ها به ترتیب ۴ سال ، ۲سال و ۳ سال طول می‌کشند اما این امکان وجود دارد که با توجه به نوع دانشگاه و نوع رشته طول این دوره ها متفاوت باشد.

اکثر دانشگاه های تایلند رایگان نمی باشد اما برخی از دانشگاه ها و برخی از رشته ها به صورت رایگان می باشند. دانشجویانی که قصد انتخاب این رشته و دانشگاه ها را دارند موظف به ثبت نام آنلاین برای این بورسیه تحصیلی می باشند. همچنین دانشجویان می توانند برای اخذ این بورسیه اقدام کنند که معدل بالای ۱۷ در مقطع قبلی ، مدرک معتبر زبان ( آیلتس ۶.۵ ) و تجریه کاری داشته باشند.

از جمله رشته های بسیار معروف در این کشور می‌توان به مهندسی نانو ، رباتیک و هوافضا اشاره کرد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

نکته حائز اهمیت دیگری که در مورد کشور تایلند وجود دارد رشد چشمگیر مشاغل دانشجویی می باشد. دانشجویان در هنگام تحصیل خود می‌توانند کار دانشجویی انجام داده و مقداری از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند اما در چند سال اخیر مشاهد شده است که شغل های بسیاری به مشاغل دانشجویی اضافه شده اند و از این رو شرایط بهتری برای دانشجویان ایجاد شده است. از جمله کارهای دانشجویی بسیار معروفی که درآمد مناسبی نیز دارد می‌توان به تدریس زبان اشاره کرد. دانشجویان مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا به ترتیب موظف به انجام ۱۰ ساعت ۱۵ ساعت به ۲۰ ساعت در هفته کار دانشجویی می باشند.

دانشجویان بعد از اتمام درس خود بعد از فارغ التحصیلی این امکان را دارند که برای اخذ مجوز کار و سپس در جهت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های کشور تایلند به همراه رنک جهانی آنها

Mahidol university (global rank 401 - 500)

Chulalongkorn university (global rank 601 - 700)

Chiang mai university (global rank 801 - 900)

Prince songkla university (global rank 801 - 900)

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764