فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ارائه شده توسط ویزا زون

کشور ترکیه یکی دیگر از کشورهای آسیایی می باشد. زبان رسمی این کشور ترکی می باشد اما زبان های ارمنی و کردی نیز در بخش‌هایی از این کشور استفاده می شوند. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر ، امکانات رفاهی و آموزشی مناسب ، هزینه مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی و همچنین مدارک معتبر در سراسر دنیا به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجران در سالیان اخیر تبدیل شده است.

پایتخت این کشور شهر آنکارا و از جمله شهرهای مهم آن می‌توان به استانبول ، آدانا و ازمیر اشاره کرد و همچنین پول رایج این کشور لیر ترکیه میباشد.

 دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا که هر کدام به ترتیب چهار سال دو سال و چهار سال طول می‌کشند در این کشور برگزار می‌شوند. در دوره ی کارشناسی اکثر رشته ها در دانشگاه های مختلف به زبان ترکی میباشد اما برخی از دانشگاه ها نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم کرده اند. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اما اکثرا به زبان انگلیسی تدریس میکنند.

 برای مقطع کارشناسی دانشجویان موظف به داشتن دیپلم ۱۲ ساله خود و همچنین دانش کافی زبان ترکی و یا زبان انگلیسی می باشند. اکثر دانشگاه ها برای این مقطع آزمون ورودی برگزار می‌کنند که این آزمون ورودی بسته به نوع زبانی که دانشجو انتخاب به تحصیل می کند برگزار می شود.

  اما در مقطع کارشناسی ارشد بسیاری از دانشگاه ها آزمون ورودی برگزار نمی کنند و دانشجویان خود را بر طبق رزومه آنها ، معدل لیسانس آنها و مدرک زبان معتبری که دارند جذب می کنند. برای این مقطع دانشجویان موظف به داشتن دیپلم مرتبط با رشته خود با معدل مناسب و همچنین مدرک معتبر زبان انگلیسی  (آیلتس ۶.۵ ) می باشند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

  پذیرش در دوره دکترا اما کمی متفاوت می باشد. دانشجویان برای این مقطع موظف به پیدا کردن استاد راهنما و سوپروایزر می باشند. آنها همچنین باید دارای رزومه بسیار خوب و قوی باشند که شامل معدل مناسب ، مقالات و پژوهش های بین المللی و همچنین مدرک معتبر زبان     ( آیلتس ۶.۵)  میباشد.

 تحصیل در ترکیه رایگان نمی باشد اما دانشجویان به خصوص در مقطع دکترا می توانند با داشتن رزومه مناسب امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی باشند.

 دانشجویان در هنگام تحصیل خود می توانند کار نیمه وقت نیز داشته باشند که میزان این کار برای مقاطع مختلف متغیر است. به عنوان مثال برای مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت ، کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دکترا ۳۰ ساعت در هفته میباشد که درآمد این کار میتواند برای زندگی دانشجویی مناسب باشد.

 دانشجویان بعد از اتمام درس خود و فارغ التحصیلی به مدت ۶ماه وقت دارند که کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنند و سپس برای اخذ ویزای کار و اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های ترکیه به همراه رنک جهانی آنها

Sabanci university (global rank 400-500)

Bilkent university (global rank 500-600)

Hacettepe university (global rank500-600)

Koc university (global rank500-600)

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764