فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

ارائه شده توسط ویزا زون

روسیه کشوری است که همواره به عنوان بزرگنرین کشور جهان  و یکی از پرجمعیت ترین ها در نظر گرفته میشود. این کشور با کشور های آذربایجان ، چین و فنلاند هم مرز است.

پایتخت این کشور مسکو است و از شهرهای مهم آن میتوان به کازان ، سنپترزبورگ ‌و سوشی اشاره کرد. زبان رسمی آنها روسی و پول رایج این کشور روبل می باشد. کشور روسیه از لحاظ آب و هوایی کشوری سردسیر می‌باشد.

روسیه دانشگاه های زیادی دارد که سطح علمی خوبی دارند و در کنار رنک جهانی که دارند ، مقرون به صرفه نیز هستند و همین امر سبب شده است دانشگاه های این کشور سالیانه متقاضیان زیادی داشته باشند.

متقاضیان تحصیل در کشور روسیه می‌توانند دوره‌های کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکترا را در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی این کشور ادامه دهند. از جمله نکات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد مدت تحصیل در هر کدام از این دوره‌ها و همچنین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و قبولی در این مراکز می باشد.

 دوره کارشناسی که مختص افرادی است که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نموده اند دوره ای ۴ ساله دارد. از جمله نکات مهم و در واقع مثبت در مورد تحصیل کارشناسی در این کشور می‌توان به انتخاب زبان تحصیل خود اشاره کرد. این موضوع بدین معناست که متقاضیان می توانند تحصیل به زبان انگلیسی و یا به زبان روسی داشته باشند در صورتی که آنها قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند موظف به ارائه آیلتس ۶ و اگر قصد تحصیل به زبان روسی را دارند موظف به اخذ و ارائه مدرک روسی می باشند. دوره کارشناسی ارشد که طول کمتری  نسبت به دوره کارشناسی دارد 2 سال طول خواهد کشید. متقاضیان برای اخذ پذیرش در این مقطع موظف به ارائه لیسانس خود با معدل مناسب همچنین ارائه مدرک زبان روسی و یا انگلیسی می باشند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور را دارند نیز موظف به ارائه لیسانس و فوق لیسانس مرتبط خود از دانشگاهی مناسب با معدل مناسب و همچنین ارائه مدرک زبان نیز می باشند. دانشجویان دکترا بسته به نوع دانشگاه و رشته ها موظف به ارائه آیلتس6.5  و یا بالاتر می باشند.

 از جمله نکات بسیار مهم در مورد کشور روسیه آن است که تحصیل در این کشور به صورت رایگان نمی باشد اما کمک هزینه های بسیار زیادی توسط دولت و دانشگاه‌ها برای دانشجویان وجود دارد اکثر این کمک هزینه ها مختص به دانشجویان دوره دکترا و یا دوره ارشد می باشد که دانشجویان با رزومه به معدل مناسب می‌توانند آنها را کسب کنند تا به تحصیل خود در این کشور ادامه دهند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

بر طبق قوانین این کشور دانشجویان هنگام تحصیل مجاز به انجام کار نیمه وقت هستند. آنها میتوانند 20 ساعت در هفنه کار کنند و مقداری از هزینه ی زندگی خود را کسب کنند.

بر طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده دانشجویان همواره حدود 400 دلار برای زندگی نیاز دارند.

بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان  فرصت دارند تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند و بعد از آن میتوانند برای اقامت 5 ساله خود در آن کشور اقدام کنند . اما نکته ی مهم آن است که برای اقامت و کار افراد نیاز به یادگیری زبان روسی نیز دارند.

از جمله رشته های برتر برای تحصیل در این کشور می توان به رشته های مهندسی ، پزشکی و همچنین رشته های بیزینسی اشاره کرد.

برخی از دانشگاه های روسیه به همراه رنک جهانی آنها

 

Lomonosov Moscow State University (MSU) (global ranking 84)

Novosibirsk State University (global ranking 234)

St Petersburg university (global ranking 64)

Tomsk state university (global ranking 268)

Bauman Moscow state technical university (global ranking 284)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه