فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در  سوئد

تحصیل در سوئد

ارائه شده توسط ویزا زون

سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی میباشد. این کشور با کشورهای دانمارک، آلمان، لهستان، روسیه، لیتوانی، لتونی و استونی هم مرز میباشد .

سوئد مساحتی در حدود ۴۵۰ هزار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر سوئد استکهلم است و شهرهای یوتبری ، مالمو ، اوپسالاو وسترس از مهمترین و پرجمعیت ترین شهر های این کشور هستند.

 زبان مکالمه مردم این کشور زبان سوئدی، می باشد. انگلیسی نیز کاربرد گسترده ای در سوئد دارد و پول رایج این کشور نیز کرون می باشد.

کسب رتبه ی بالا در استاندارد های بین المللی باعث شده است تا دانشجویان زیادی به دنبال ادامه ی تحصیل در این کشور باشند. کشور سوئد یک کشور اروپایی با سطح کیفیت بالای آموزشی می باشد و دانشگاه های سوئد دارای رتبه جهانی بالا می باشند و همچنین مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشند

تحصیل در سوئد  به صورت رایگان بوده است ولی از سال ٢٠١١ تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با اخذ شهریه همراه شده است به همین دلیل تعداد متقاضیان تحصیل در سوئد کاهش پیدا کرده . در این کشور هزینه ی تحصیل برای افرادی که زیر مجموعه ی اتحادیه ی اروپا هستند رایگان است اما برای بقیه ی افراد این امر ممکن نیست و باید شهریه را بپردازند . البته امکان بورسیه گرفتن بخصوص در مقطع  دکتری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که برای این امر آنها موظف به داشتن رزمه ی خوب و قوی و همچنین مدرک زبان ( آیلتس یا تافل) میباشند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجویان نیاز به داشتن  مدرک دبیرستان و زبان دارند .

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

 برای مقطع ارشد نیز به همین ترتیب نیاز به داشتن مدرک لیسانس و زبان دارند اما برای دکتری نیاز به پیدا کردن ٢ سوپروایزر است. برای کارشناسی آیلتس ٦ ، ارشد ٦.٥ و برای دکتری آیلتس ٧ نیاز است. همچنین دوره های تحصیلی به ترتیب ٣ سال (کارشناسی )٢سال (کارشناسی ارشد) و ٤سال (دکتری) طول میکشد.

دانشجویان در برخی از مواقع نیاز به زبان سوئدی نیز دارند الالخصوص برای کار کردن در این کشور. بر طبق قوانين این کشور دانشجویان میتوانند به صورت تمام وقت کار کنند اما آنها موظفند که ٤٠ ساعت در هفته را به کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی اختصاص دهند. دانشجویان میتوانند با کار کردن در حین تحصیل هزینه ای بین ٧٠٠ تا ١٠٠٠ یورو داشته باشند .

بعد از تحصیل دانشجویان عضو اتحادیه ی اروپا میتوانند بدون داشتن محدودیت در این کشور بمانند اما دانشجویان بین المللی ٦ ماه فرصت دارند تا کار مورد نظر را پیدا کنند و نوع ویزا ی خود را تغییر دهند تا بتوانند در این کشور بمانند.

لیست برخی از دانشگاه های سوئد همراه با رنک جهانی آنها :

Karolinska Institute (global ranking 38)

Uppsala University (global ranking 62)

Stockholm University (global ranking 73)

Lund University (global ranking 101-150)

University of Gothenburg (global ranking 151-200)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764