فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در عمان

تحصیل در عمان

ارائه شده توسط ویزا زون

کشور عمان یکی از کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا می باشد. این کشور دارای رفاه اجتماعی بالا ، کیفیت زندگی بسیار بالا و همچنین یکی از کشورهای گران در آسیا می باشد. دانشگاه های کشور عمان از سطح علمی و آموزشی بالایی برخوردار هستند و از نکات قابل توجه این کشور و مراکز آموزشی آن این است که تمامی دانشگاه‌های این کشور با دانشگاه‌های بزرگ کشور های اروپایی در ارتباط و تبادل استاد و دانشجو می باشند. به همین جهت سالیانه متقاضیان زیادی به دنبال تحصیل در کشور عمان می باشد.

پایتخت این کشور شهر مسقط است و از جمله شهرهای مهم دیگر آن می توان به صلاله ، مطرح و بشر اشاره کرد. زبان رایج این کشور عربی و پول رایج آنها ریال عمان میباشد.

 دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تدریس می شوند. دوره کارشناسی که معمولاً چهار سال طول می کشد و به زبان انگلیسی تدریس می شود. مدت این دوره با توجه به نوع دانشگاه و نوع رشته ممکن است بیشتر طول بکشد. دانشجویانی که مدرک معتبر زبان ندارند می توانند قبل از شروع درس خود در دانشگاه ، یک دوره آموزشی زبان را بگذرانند تا زبان خود را تقویت کرده و بعد از کسب مدرک مجاز به ورود به دانشگاه می باشند. از جمله شرایط اخذ پذیرش از دانشگاههای کشور عمان برای مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، مدرک معتبر زبان( آیلتس ٥.٥)  و همچنین شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و قبولی در آن می باشد.نکته ی  قابل توجه آن است که برخی از دانشگاه ها بسته به نوع رشته ممکن است آزمون ورودی برگزار نکنند.

 مقطع کارشناسی ارشد نیز در این کشور یکی از مقاطع بسیار پر طرفدار می باشد. از جمله رشته های پرطرفدار برای این مقطع می توان به رشته های مدیریت ، مهندسی و علوم پایه اشاره کرد. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع نیز نیازمند مدارکی شامل لیسانس مرتبط با رشته  ، مدرک معتبر زبان (آیلتس ٦.٥ ) و همچنین شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و کسب نمره ی قبولی می‌باشند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

دانشجویان مقطع دکترا در صورت داشتن رزومه قوی و مدرک ارشد معتبر همراه با معدل بالا و سابقه پژوهش و مقالات بین المللی ، می‌توانند امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی به صورت فول فاند و یا نیمه فاند باشند. دانشجویان برای این مقطع موظف به کسب آیلتس ۷ و همچنین قبل از شروع تحصیل خود موظف به پیدا کردن استاد راهنما و سوپروایز می باشند.  مدت این دوره سه سال و بسته به نوع رشته ممکن است بیشتر نیز باشد. دانشجویان مقطع دکترا موظف به انتخاب موضوع پایان نامه خود و پژوهش کردن روی آن موضوع در حین تحصیل می باشند.

 بر طبق قوانین حاکم بر این کشور دانشجویان به مدت ۲۰ ساعت در هفته می توانند کار نیمه وقت انجام دهند. مزیت مهمی که می‌توان ذکر کرد در مورد انجام این کار آن است که دانشجویان در هنگام انجام این کار علاوه بر کسب درآمد برای هزینه های زندگی خود می توانند زبان عربی خود را نیز تقویت کنند.

دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود می توانند کار مرتبط و مناسب با رشته خود را پیدا کنند و سپس برای اخذ اجازه کار طولانی مدت و بعد از آن برای کسب اقامت خود در این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های عمان

Sultan Qaboos university

Higher college of technology

Middle east college

Sohar university 

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764