فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در قطر

تحصیل در قطر

ارائه شده توسط ویزا زون

 کشور قطر یکی از کشورهای شمال شرقی شبه جزیره عربستان میباشد. این کشور که در چندین دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است همواره در صنعت جذب دانشجوی بین المللی بسیار موفق بوده است. پایتخت این کشور شهر دوحه و از جمله شهرهای دیگر آن می توان به الریان ، الخور و الذخیره اشاره کرد.

بیشتر موسسات و دانشگاه‌های این کشور در بخشی به نام شهر آموزشی واقع شده اند. دانشگاه قطر دانشگاه بسیار معروفی می باشد و همواره از آن به عنوان دانشگاهی با سطح علمی بسیار بالا و رنک مناسب در میان دانشگاه‌های سراسر جهان یاد شده است .زبان تحصیل در این کشور عربی و انگلیسی می باشد و دانشجویان می توانند با ارائه مدرک معتبر زبان برای اخذ پذیرش دز رشته ی مورد نظر و مقطع مورد نظر خود اقدام کنند.

 دوره های لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در این کشور تدریس می‌شوند که هر کدام به ترتیب ۴ سال ، ۲ سال و ۳ سال طول می کشند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند موظف ارائه مدرک معتبر زبان و حداقل نمره آیلتس ۶ می باشند. این نمره با توجه به نوع دانشگاه و رشته میتواند متفاوت باشد. این در حالی است که دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارند موظف به دریافت حداقل نمره ی ۶.۵ و داشتن مدرک لیسانس معتبر میباشند.

 تحصیل در کشور  قطر رایگان نمی باشد و دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت شهریه خود می باشند. اما به دلیل سطح آموزشی و کیفیت بالایی که دانشگاه‌ها و مراکز این کشور دارند بسیاری معتقدند که این هزینه مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که پول رایج این کشور ریال قطر می باشد.

  دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا دارند می‌توانند امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی باشند. اما این در حالتی است که آنها دارای رزومه خوب و مناسب باشند. منظور ازرزومه ،  داشتن لیسانس و فوق لیسانس مرتبط،  مدرک زبان معتبر ( آیلتس ۷)  سابقه کار و یا داشتن مقالات و پژوهش های بین المللی می باشد.

 بر طبق آخرین آمار اعلام شده ۳۵ درصد از دانشجویان حاضر در کشور قطر دانشجویان بین المللی می باشند که این رقم نشان دهنده آن است که این کشور همواره در جذب دانشجوی بین المللی بسیار موفق عمل کرده است.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

  از جمله رشته های معروفی که در این کشور و در مقاطع مختلف تدریس می شوند می توان به رشته‌های علوم طبیعی ، مهندسی، هنر، آموزش و علوم اجتماعی اشاره کرد.

 دانشجویان در حین تحصیل در این کشور می توانند کار پاره وقت داشته باشند و می توانند  مقداری از هزینه های زندگی خود را با این شغل پوشش دهند.

 دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند برای اخذ مجوز کار و سپس برای اخذ اقامت خود در این کشور اقدام کنند.

 برخی از دانشگاه های قطر

Qatar university

Hamed bin khalifa university

Texas A&M university

Weill cornell medical university

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764