فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در لبنان

تحصیل در لبنان

ارائه شده توسط ویزا زون

لبنان یکی از کشورهای کوچک واقع در شرق خاورمیانه می باشد . به دلیل وجود دانشگاه های معتبر با سطح علمی مناسب سالیانه دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در این کشور می باشند. پایتخت این کشور شهر بیروت و از جمله شهرهای دیگر آن می توان به صیدون و طرابلس اشاره کرد.

 لبنان یکی از کشورهایی می باشد که هزینه تحصیل و زندگی در آن نسبت میزان درآمد مقرون به صرفه می باشد. از این رو دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر دنیا به دنبال اخذ پذیرش و ادامه تحصیلات خود در این کشور میباشد. واحد پول این کشور پوند یا لیره لبنان می باشد.

 زبان رسمی این کشور زبان عربی می باشد اما زبان تحصیل در این کشور عربی ، انگلیسی و فرانسوی می باشد.  دانشجویان می‌توانند بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته خود زبان تحصیل خود را انتخاب کنند اما نکته قابل توجه آن است که دانشجویان باید برای هر زبان انتخاب شده ای مدرک معتبر ارائه دهند.

  مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تدریس می شوند.  مقطع کارشناسی که دوره آن ۴ سال می باشد یکی از مقاطعی میباشد که بیشتر دانشجویان بومی آن را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب می کنند اما این امکان برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم می باشد که آنها نیز از یکی از دانشگاه ها و موسسات عالی لبنان برای این مقطع پذیرش دریافت کنند. برای اخذ پذیرش در این مقطع دانشجویان مستلزم به داشتن مدرک دیپلم و مدرک معتبر زبان می باشند.

 مقطع کارشناسی ارشد که بیشتر مختص دانشجویان بین‌المللی می‌باشد نیز در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور تدریس می شوند. این مقطع که طول ۲ ساله دارد اکثراً به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع نیازمند رزومه مناسب ، مدرک لیسانس مرتبط و همچنین نمره زبان مناسب( آیلتس ۶.۵ ) می باشند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

 نکته قابل توجه آن است که در صورتی که دانشجویان سابقه تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی را در مقاطع قبلی خود داشته باشند نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان برای اخذ پذیرش ندارند و با رزومه و مدرک تحصیلی قبلی خود می توانند به راحتی پذیرش را دریافت کنند.

 مقطع دکترا اما مقطعی است که دانشجویان علاوه بر داشتن رزومه  مناسب ، مدرک لیسانس ، فوق لیسانس و معدل مناسب ، مستلزم به داشتن تجربه کار بر روی مقاله و پژوهش های بین المللی می باشند . دانشجویانی که سابقه کار مرتبط با رشته ی خود نیز داشته باشند می‌توانند فرایند راحت تری را برای اخذ پذیرش طی کنند.

 دانشجویان در هنگام تحصیل خود اجازه کار از سمت دولت این کشور دریافت خواهند کرد و می توانند مقداری از هزینه های خود را به دست آورند.

همچنین دانشجویان می توانند بعد از اتمام درس خود و بعد از فارغ التحصیلی برای اخذ ویزای کار و سپس برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های این کشور

King fahd university of petroleum

American university of Beirut

King abdulaziz university

King saud univetsity

 

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764