فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در لتونی

تحصیل در لتونی

ارائه شده توسط ویزا زون

لتونی یکی از کشورهای اروپای شمالی میباشد به و عنوان یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی قرار دارد. از این کشور به عنوان یکی از سرسبز ترین و زیباترین کشورهای دنیا یاد میشود.

پایتخت این کشور شهر ریگا و از شهرهای مهم آن می‌توان به رزکند ، لیپایا و دوگاپیلس اشاره کرد. این کشور دارای آب و هوایی معتدل و نیمه مرطوب و پول رایج آن‌ها نیز یورو می باشد.

زبان رسمی این کشور لتونیایی می باشد اما تحصیل در این کشور به هر دو زبان لتونیایی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. تفاوتی که بین این دو زبان هنگام تحصیل وجود دارد میزان هزینه پرداختی توسط دانشجویان به دانشگاه یا موسسه مربوطه می باشد. دانشجویانی که تحصیل به زبان لیتوانیایی را انتخاب کنند هزینه بسیار کمتری پرداخت می‌کند اما از آنجایی که یادگیری این زبان بسیار سخت است است و دانشجویان در کشورهای خود موقعیت مناسب برای یادگیری این زبان را ندارند اکثرا زبان انگلیسی را برای تحصیل در این کشور انتخاب کرده و هزینه مربوط به دانشگاه را می پردازند. البته نکته ی مهم آن است که هزینه ی زندگی و تحصیل در این کشور ارزان است.

 این کشور دارای فرمت های بین المللی و دانشگاه های این کشور دارای رنک و رتبه مناسبی می باشند و همچنین مدارک دانشگاه های این کشور در سرتاسر اروپا معتبر میباشد . به همین خاطر بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل به این کشور را دارند به دنبال کسب مدرک معتبر و یافتن شغل در دیگر کشورهای اروپایی می باشند

مقطع های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تدریس می شوند

 مقطع کارشناسی که طول دوره آن ۴ سال است یکی از پرطرفدار ترین مقاطع در میان دانشجویان بین المللی برای این کشور می باشد. در این مقطع دانشجو موظف به تحویل یک پایان نامه بعد از فارغ التحصیلی می باشد اما برای اخذ پذیرش دانشجو نیاز به ارائه مدرک دیپلم خود ، مدرک معتبر زبان و همچنین شرکت در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. البته برخی از دانشگاه ها این آزمون را برگذار نمیکنند و شرط اصلی قبولی را معدل و رزومه قرار میدهند. مقطع کارشناسی ارشد که ۲ سال طول خواهد کشید فرصت مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که رزومه خوبی دارند تا بتوانند بورسیه تحصیلی کسب کنند و هزینه تحصیل آنها رایگان شود. برای اخذ پذیرش در این مقطع دانشجو نیازمند ارائه مدرک لیسانس معتبر و مرتبط با رشته خود می باشد و همچنین مدرک زبان نیز نیاز است. است برای این مقطع آیلتس ۶.۵  نمره ای است که توسط اکثر دانشگاه ها پذیرفته می شود

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

 مقطع دکترا به هر دو زبان انگلیسی و لیتوانیایی تدریس می شود اما اکثر دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند این مقطع را به زبان انگلیسی سپری کنند.

 در این مقطع تعداد دانشجویانی که میتوانند پذیرش و بورسیه تحصیلی کسب کنند بیشتر است است اما به دلیل رقابت شدیدی که میان دانشجویان وجود دارد و به دلیل تعداد زیاد متقاضیان ، دانشجویانی می توانند بورسیه تحصیلی را کسب نمایند که رزومه خوب ، نمره زبان مناسب و سابقه پژوهش و مقالات بین المللی در رزومه خود داشته باشند.

 

 دانشجویان در حین تحصیل خود می تواند کار پاره وقت انجام دهند  که میزان این کار ۲۰ ساعت در هفته می باشد. با درآمدی که دانشجویان از این ۲۰ ساعت کسب می کند می تواند هزینه زندگی دانشجویی خود را پرداخت کنند.

 بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان می تواند به دنبال کار مناسب و مرتبط با رشته خود بگردند و در صورتی که کاررا پیدا کنند می توانند برای اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنند.

 برخی از دانشگاه های کشور لتونی

University of Latvia

Latvia university of life sciences and technologies

Riga technical university

Riga stradins university

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764