فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان

ارائه شده توسط ویزا زون

لهستان کشوری در شمال دریای بالتیک می باشد که با کشور های آلمان و‌چک‌ هم مرز است. این کشور دقیقا در مرکز اروپا واقع شده است. زبان رسمی این کشور لهستانی و پول رایج آنها زلوتی می باشد. پایتخت این کشور شهر ورشو و از شهرهای مهم آن میتوان به گدانسک ، روکلا و ترونی اشاره کرد.

سیستم آموزشی بسیار قدیمی و همچنین وجود دانشگاه های قدیمی با رنک‌ مناسب باعث شده است که دانشجویان زیادی بدنبال تحصیل در این کشور باشند. همچنین یکی دیگر از مهم ترین مزایای دانشگاه های این کشور آن است که اکثر کشورهای اروپایی مدارک دانشگاه های لهستان را قبول دارند و این امر موجب کار پیدا کردن افراد فارغ التحصیل در کشور های اروپایی میشود.

مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور تدریس میشوند..

دوره ی کارشناسی ۴سال طول میکشد. داوطلبان برای اخذ پذیرش در این مقطع موظف به داشتن دیپلم ۱۲ ساله و‌مدرک پیش دانشگاهی میباشند. این مقطع به ۲ زبان لهستانی و انگلیسی برای دانشجویان در دانشگاه های مختلف موجود می باشد اما نکته ی قابل توجه آن است که تحصیل به زبان لهستانی هزینه ی کمتری نسبت به زبان انگلیسی دارد.

برای دوره ی ارشد بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی میباشند و مدت تحصیل نیز ۲سال می باشد. برای اخذ پذیرش این مقطع مدرک معتبر زبان و مدرک کارشناسی معتبر نیاز است.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

اما پذیرش در مقطع دکتری کمی متفاوت است. برای این مقطع دانشجویان نیاز به پیدا کردن استاد راهنما و یا سوپروایزر دارند و در صورتی که متقاضیان این مقطع رزومه ی خوب ، نمره ی زبان مناسب و سابقه ی پژوهشی بین المللی داشته باشند میتوانند امیدوار به کسب بورسیه ی تحصیلی باشند. رزومه ی خوب شامل معدل بالای ۱۷ ، آیلتس ۶.۵ و‌ مقاله ی بین المللی می باشد.

از جمله رشته های معروف در دانشگاهای این کشور میتوان به رشته های مهندسی ، بیزینس ، حمل و نقل ، کامپیوتر  و تکنولوژی اشاره کرد..

دانشجویان در حین تحصیل میتوانند طبق قوانین هفته ای ۲۰ ساعت کار کنند و برای هر ساعت بین ۷تا ۱۰ یورو درآمد داشته باشند.

بعد از اتمام تحصیل نیز دانشجویان میتوانند به دنبال کار بگردند و در صورتی که کار مورد نظر و‌مناسب را پیدا کردند میتوانند برای اقامت آن کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های لهستان به همراه رنک‌جهانی آنها

University of Warsaw (global ranking 260)

Jagiellonian university (global ranking 381)

Warsaw university of technology (global ranking 576)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764