فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی

ارائه شده توسط ویزا زون

یکی از کشورهای اروپای شرقی می‌باشد که با کشورهای لتونی و روسیه هم مرز است. پایتخت این کشور شهر ویلنیوس و واحد پول آنها یورو می باشد. این کشور دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب و از شهرهای مهم آن می‌توان به کونس ، کلایپدا ، شاولیای و الیتاس اشاره کرد.

 امکانات بالا ، رنک مناسب دانشگاهی و هزینه کم برای دانشجویان باعث شده است که دانشجویان زیادی راغب به تحصیل در این کشور باشند. لیتوانی دارای دو نوع دانشگاه خصوصی و دولتی میباشد که هزینه دانشگاه های دولتی کمی پایین تر نسبت به دانشگاههای خصوصی می باشد. نکته حائز اهمیت آن است که در دانشگاه‌های دولتی اکثر رشته ها به زبان لیتوانیایی است اما در دانشگاههای خصوصی اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند . به همین خاطر هم دانشجویان بین المللی معمولاً دانشگاه های خصوصی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

. دانشجویان می توانند دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را در این کشور بگذرانند.

 این دوره ها به ترتیب ۴ سال ، ۳ سال و ۴ سال طول می کشند . برای دوره کارشناسی دانشجویان نیاز به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود و علاوه بر آن نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان دارد. در صورتیکه قصد آنها تحصیل به زبان لیتوانیایی باشد آنها باید مدرک این زبان را و در صورتی که قصد آنها تحصیل به زبان انگلیسی باشد باید مدرک معتبر زبان مانند آیلتس و یا تافل را ارائه دهند. در مقطع ارشد نیز دانشجویان نیازمند ارائه مدرک لیسانس مرتبط با رشته خود می باشند . از جمله محبوب ترین رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در کشور لیتوانی می‌توان به رشته‌های زبان شناسی ، فلسفه و ادبیات اشاره کرد. بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته دانشجویان در شرایطی مجبور به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه برای اخذ پذیرش می باشند. مقطع دکترا اما مقطعی پژوهش محور است و دانشجو موظف به انجام کارهای تحقیقاتی می باشد . به همین دلیل دانشجویان نیازمند استاد راهنما و یا سوپروایزر هستند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 

 شانس اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترا بسیار بالا است اما در صورتی که آنها دارای رزومه خوب و مدرک زبان معتبر و مقالات و پژوهش های بین المللی باشند.

 دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز می توانند امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی باشند اما نکته مهم آن است که اکثر بورسیه های موجود برای مقطع کارشناسی ارشد متعلق به دانشجویانی میباشد که اقامت کشورهای اروپایی و یا بعضی از کشور خاص را دارند بنابراین دانشجویان ایرانی باید رزومه بسیار قوی داشته باشند تا بتوانند بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد کسب کنند.

دانشجویان در هنگام تحصیل در این کشور می توانند شغل پاره وقت داشته باشند و توسط درآمدی که از آن شغل دارند هزینه زندگی دانشجویی خود را به دست آورند. بر طبق قوانین موجود در این کشور دانشجویان می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و بقیه ساعت را موظف به انجام کارهای دانشگاهی خود می باشند.

 دانشجویان بعد از اتمام درس خود و بعد از فارغ التحصیلی ۶ ماه فرصت دارند که کار مرتبط با رشته خود و مورد نیاز خود را پیدا کنند. در صورتی که آنها موفق شوند کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنند می‌توانند برای اقامت خود در این کشور اقدام کنند.

 برخی از دانشگاههای کشور لیتوانی به همراه رنگ جهانی آنها

Vilnius university (global rank 458)

Vilnius gediminas technical university (global rank 591)

Kaunas university of technology (global rank 751)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764