فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین

 

ارائه شده توسط ویزا زون

لیختن اشتاین یکی از کشورهای بسیار مدرن و پیشرفته می باشد. این کشور دارای یکی از بالاترین سطوح زندگی در سطح اروپا و در بین کشورهای دیگر می باشد. لیختن اشتاین در حوزه شنگن وجود دارد اما عضو اتحادیه اروپا نمی باشد.

 زبان رسمی این کشور آلمانی و زبان تحصیل آنها آلمانی و انگلیسی می باشد. پایتخت آن شهر فادوتس و از جمله شهرهای مهم آن می‌توان به روگل ، اشن ، ماوتن و شنل برگ اشاره کرد.

. این کشور دارای آب و هوای معتدل و همچنین پول رایج آنها نیز به فرانک سوئیس می باشد

 لیختن اشتاین به دلیل شرایط بسیار مناسب و عالی که دارد به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. دانشجویانی که اقامت از یکی از کشورهای اروپایی را دارند می‌توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند و یا حتی بدون ویزا شروع به تحصیل در یکی از دانشگاه ها و موسسات این کشور کنند اما دانشجویان بین المللی نیازمند ویزا برای سفر و شروع تحصیل خود در این کشور می‌باشند.

 مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تدریس می شود.  در مقطع کارشناسی که ۴ سال طول می‌کشد اکثر رشته ها به زبان آلمانی تدریس می شود. دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش در یکی از موسسات و دانشگاه های این کشور برای مقطع کارشناسی می باشند نیازمند ارائه مدارک تحصیلی خود که شامل دیپلم و پیش دانشگاهی میباشد هستند و علاوه بر آن آنها نیازمند داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی نیز می باشند. از جمله رشته هایی که در مقطع کارشناسی در این کشور معروف می باشند میتوان به رشته های هنر ، علوم انسانی و مدیریت اشاره کرد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 اما در مقطع کارشناسی ارشد که ۲ سال طول می کشد رشته ها هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان می توانند که یکی از مدارک زبان آلمانی و انگلیسی را برای اخذ پذیرش در این مقطع کسب کنند.

 پذیرش در مقطع دکترا به دلیل متقاضیان زیادی که وجود دارد کمی نسبت به مقاطع دیگر سخت است . این مقطع که ۴ سال طول میکشد نیازمند استاد راهنما و سوپروایزر میباشد و دانشجو در این مقطع بیشتر کارهای پژوهشی و علمی انجام خواهد داد.

 دانشجویانی که دارای رزومه خوب و قوی و همچنین سابقه انجام مقاله و پژوهش های بین المللی دارند می توانند امیدوار به کسب پذیرش در این مقطع و حتی کسب بورسیه تحصیلی به صورت فول فاند و یا نیمه فاند باشند.

   طبق قوانین موجود در این کشور دانشجویان می‌توانند در هنگام تحصیل خود کار پاره وقت نیز انجام دهند اما مقدار ساعت این کار برای هر مقطع متفاوت است. برای مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته و برای دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا این مقدار ۲۰ ساعت در هفته می باشد.

 همچنین دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند با پیدا کردن کار مرتبط با رشته خود برای کسب اقامت در این کشور نیز اقدام کنند.

 برخی از دانشگاه های کشور لیختن اشتاین

University of Liechtenstein

Private university in the principality of Liechtenstein

Liechtenstein institute

International academy for philosophy

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764