فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی

ارائه شده توسط ویزا زون

 مالزی یکی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا می باشد که با کشورهای تایلند و سنگاپور  هم مرز است. این کشور یکی از زیباترین و البته ارزان ترین کشورهای آسیا می باشد. زبان رسمی این کشور باهاسا می‌باشد اما زبان انگلیسی نیز در این کشور رایج است و افراد زیادی به این زبان مسلط هستند. واحد پول این کشور رینگت و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور شهر کوالالامپور می باشد. از جمله شهرهای دیگر این کشور می‌توان به جوهورباهرو ، لنکاوی و کوتاکینابالو اشاره کرد. این کشور تغییرات آب و هوایی کمی دارد و همواره دارای رطوبت زیادی می باشد

این کشور در حال پیشرفت چشمگیری است و در واقع در حال مطابقت سازی سیستم آموزشی خود و همچنین الگو برداری از سیستم های کشور های قدرتمند جهان می باشد. در چندین سال اخیر مالزی  با استفاده از سیستم‌های بین‌المللی توانسته است توانایی خود در ارائه سیستم آموزشی را بالا ببرد. مالزی در سال ۲۰۱۸ توانست رتبه ۲۵ در رتبه بندی سیستم آموزشی قوی را کسب کند ، از این رو دانشجویان و افراد زیادی مایل به ادامه تحصیلات خود در این کشور می باشند.

 دانشگاه ها و موسسات این کشور به دو دسته دولتی و آزاد تقسیم می‌شوند که دانشگاهها و موسسات دولتی بیشتر سهمیه بندی برای دانشجویان بومی می باشند. دوره های کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تدریس می شوند. دوره کارشناسی که مدت آن ٣ الي ٤سال می باشد نیازمند مدرک زبان معتبر و همچنین دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی می باشد.  اکثر دانشگاه ها و موسسات آیلتس ۶ را  برای این مقطع مد نظر دارند.

 برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجو نیازمند رزومه خوب و مدرک زبان می باشد اما در شرایطی که دانشجو معدل لیسانس مناسب و یا رزومه قوی نداشته باشد می‌تواند با کسب تجربه کاری شانس خود برای اخذ پذیرش در این مقطع را افزایش دهد. نمره مناسب و مد نظر اکثر دانشگاه ها برای این مقطع آیلتس ۶.٥ می باشد. همچنین طول این دوره بین ٢ الی ٣ سال می باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 دوره دکترا نیز که ٣ الي ٥ سال طول می کشد شرایط قبولی معدل بالای ۱۵ را برای دانشجویان دارد. دانشجویانی که معدل بالای ۱۵ و رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان معتبر دارند می توانند امیدوار به کسب پذیرش در یکی از دانشگاه ها برای این مقطع باشد.

 دانشجویان در هنگام تحصیل خود میتوانند کار دانشجویی انجام دهند اما این کار به صورت پاره وقت است و میزان آن ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویان میباشد. این مقدار می تواند به دانشجویان این توانایی را بدهد که هزینه زندگی دانشجویی خود در آن کشور را کسب کنند.

 طبق قوانین حاکم بر این کشور دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند به مدت یک سال در کشور مالزی بمانند و کار مرتبط و مناسب با رشته خود را پیدا کند و در صورتی که  آنها توانستند کار مناسب را پیدا کنند می‌تواند برای تمدید اجازه کار خود اقدام کنند و سپس اقامت خود در این کشور را کسب کنند.

برخی از دانشگاه های مالزی به همراه رنک جهانی آنها

University of Malaya (global ranking 301)

University Tunku Abdul Rahman (global ranking 501)

University Kebangsaan Malaysia (global ranking 601)

University Sains Malaysia (global ranking 601)

 

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764