فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

ارائه شده توسط ویزا زون

هلند کشوری است در شمال غرب اروپا‌ و با کشور های آلمان و بلژیک هم مرز است.

پایتخت این کشور آمستردام است و از شهرهای مهم آن میتوان به روتردام، لاهه ‌و اوترخت اشاره کرد. زبان رسمی آنها هلندی و پول رایج این کشور یورو می باشد.

هلند دانشگاه های زیادی دارد که سطح علمی خوبی دارند و در کنار رنک جهانی که دارند ، مقرون به صرفه نیز هستند و همین امر سبب شده است برخی از افراد این دانشگاه ها را با دانشگاه های آمریکا و انگلیس از لحاظ مالی مقایسه کنند.

دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری که به ترتیب ۴سال ، ۲سال و ۴‌ سال طول میکشند در این کشور تدریس میشوند. زبان تحصیل در این کشور به زبان هلندی، آلمانی و انگلیسی میباشد که برای قبولی و شروع تحصیل دانشجو‌ موظف به تهیه ی مدرک زبان می باشد. برای کارشناسی مدرک آیلتس ۶ و در مواقعی نیز کسانی که ۵.۵ نیز گرفته اند میتوانند در دانشگاه شروع به خواندن زبان کنند تا نمره ی خود را بالاتر ببرندو علاوه بر آن مدرک دیپلم با معدل بالای ۱۴ نیز نیاز است.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

برای مقطع ارشد دانشجویان موظف به کسب مدرک آیلتس ۶.۵ و البته داشتن لیسانس با معدل بالای ۱۴ میباشند.

مقطع دکتری اما مقطعی است که دانشجو باید استاد راهنما داشته باشد که این امر مستلزم داشتن رزومه ی خوب و نمره ی زبان مناسب میباشد.

بر طبق قوانین این کشور دانشجویان هنگام تحصیل مجاز به انجام کار نیمه وقت نیستند و فقط دانشجویانی که اقامت یکی از کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا را دارند مجاز به کار کردن در حین تحصیل در این کشور میباشند.

تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست و آنها موظف هستند شهریه پرداخت کنند که این شهریه با توجه با مقطع، دانشگاه و رشته متفاوت است اما در مقطع دکتری در صورت داشتن رزومه ی مناسب میتوان بورسیه دریافت کرد.

بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان ۱ سال فرصت دارند تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند و بعد از آن میتوانند برای اقامت خود در آن کشور اقدام کنند اما نکته ی مهم آن است که برای اقامت و کار افراد نیاز به یادگیری زبان هلندی دارند.

برخی از دانشگاه های هلند به همراه رنک جهانی آنها

Delft University of Technology (global ranking 50)

Eindhoven University of Technology (global ranking 102)

University of Amsterdam (global ranking 64)

University of Groningen (global ranking 114)

University of Leiden (global ranking 118)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764