فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در پرتغال

تحصیل در پرتغال

ارائه شده توسط ویزا زون

پرتغال یکی از از کشورهای اروپای غربی می باشد.  زبان رسمی این کشور پرتغالی و پول رایج آن ها یورو می باشد و همچنین این کشور مرز مشترک با کشور اسپانیا دارد. از جمله شهرهای مهم این کشور می‌توان به شهرهای پورتو ، سنیترا، و ابیدوس اشاره کرد.  این کشور آب و هوایي معتدل و آفتابی دارد و به دلیل هزینه تحصیل و زندگی بسیار پایین و همچنین وجود دانشگاه های معتبر در این کشور سالیانه متقاضیان زیادی خواستار ادامه تحصیلات خود در این کشور می باشند .

پرتقال دارای دو نوع دانشگاه می باشد که آنها عبارتند از دانشگاههای دولتی و دانشگاههای خصوصی. تحصیل در این کشور به هر دو زبان‌های پرتغالی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد، و دکترا در این کشور تدریس می شوند که به ترتیب ۴ سال ، ۲ سال و ۴ سال طول می کشند . برای قبولی در مقطع کارشناسی دانشجویان موظف به داشتن دیپلم ۱۲ ساله و همچنین داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشند. اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان پرتغالی تدریس میشوند اما در مقطع ارشد رشته ها علاوه بر زبان پرتغالی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند.  آمارهای بین‌المللی نشان داده است که اکثر متقاضیان تمایل به شرکت در دوره هایی دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برای قبولی در مقطع ارشد دانشجویان نیاز دارند که علاوه بر مدرک لیسانس خود مدرک زبان ارائه دهند، این در حالی است که  تعدادی از دانشگاه ها مدرک آیلتس ۶ و تعدادی دیگر نمره ٦.٥ را برای قبولی از دانشجو درخواست می کنند . اما دانشجویان می توانند با شرکت در دوره های زبان پرتغالی در این کشور ابتدا مدرک زبان پرتغالی را دریافت نموده و سپس شروع به تحصیل کنند.  بسیاری از دانشجویان این راه را انتخاب می کنند به دلیل آنکه هزینه تحصیل به زبان پرتغالی پایین تر و مقرون به صرفه تر از زبان انگلیسی می باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

برای دوره دکترا نیز دانشجویان می توانند به هر دو زبان پرتغالی و انگلیسی تحصیل کنند. دانشجویان ارشد و دکترا همواره شانس کسب بورسیه تحصیلی را دارند اما نکته قابل توجه آن است که بورسیه تحصیلی به دانشجویانی تعلق میگیرد که دارای رزومه بسیار قوی و نمره زبان مناسب باشند.  طبق قوانین موجود در این کشور دانشجویان در هنگام تحصیل می توانند کار نیمه وقت داشته باشند اما با تایم محدود،  طبق قوانین ارائه شده توسط دولت پرتغال دانشجویان در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب هفته ای ۱۰ ،  ۲۰ و ۳۰ ساعت می توانند کار نیمه وقت انجام دهند و طبق آخرین آمار گرفته شده میزان درآمد آنها  حدود ۱۰ الی ۱۵ یورو برای هر ساعت می باشد.

دانشجویان بعد از تحصیل میتوانند به مدت ۱ سال در کشور پرتغال بمانند و کار مورد نظر خود را پیدا کنند و بعد از آن برای اقامت خود در این کشور اقدام کنند.

تعدادی از دانشگاه های پرتغال به همراه رنگ جهانی آنها

University of Lisbon (global ranking 357)

University of Porto (global ranking 357)

Universidade Nova de Lisboa (global ranking 428)

University of Coimbra (global ranking 431)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764