فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در چک

تحصیل در چک

ارائه شده توسط ویزا زون

کشور چک یکی از کشورهای اروپای مرکزی و عضو اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت این کشور شهر پراگ و پول رایج آنها کرونا میباشد. از جمله شهر های مهم این کشور میتوان به برنو ، اوستراوا ، پلزن و اولوموتس اشاره کرد.

  این کشور دارای سیستم آموزشی بسیار عالی و قوی و همچنین تنوع بالا در رشته های آموزشی در مقاطع مختلف می باشد.

به همین دلیل دانشجویان زیادی از سراسر دنیا همواره به دنبال ادامه تحصیلات خود در این کشور هستند. تحصیل در کشور چک در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه آن است که تحصیل در این مقاطع به زبان های چکی ، انگلیسی و حتی آلمانی و فرانسوی نیز امکان پذیر می باشد.

 هزینه تحصیل و همچنین هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. کشور چک دارای دو نوع موسسات آموزشی می باشد که نوع اول را دولتی و نوع دوم را خصوصی می نامند. در موسسات دولتی اکثر رشته ها به زبان چکی تدریس می شود و دانشجویانی که قصد تحصیل در موسسات دولتی را داشته باشند می توانند تحصیلات خود را به صورت رایگان به زبان چکی در این موسسات ادامه دهند .  اما در مقابل ، موسسات خصوصی اکثر رشته ها را به زبان انگلیسی تدریس می کنند و به همین دلیل اکثر دانشجویان بین المللی موسسات خصوصی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

دوره کارشناسی در این کشور ۳ الی ۴ سال طول می کشد

دانشجویان متقاضی برای اخذ پذیرش در این مقطع همواره باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند. علاوه بر آن برخی از دانشگاه‌ها و موسسات این کشور برای این مقطع یک آزمون ورودی مد نظر دارند که دانشجویان موظف به شرکت در این آزمون ورودی می باشند. اکثر رشته ها دراین مقطع به زبان چکی تدریس میشود.

 دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور ٢ سال طول می کشد و دانشجویان علاوه بر داشتن لیسانس مرتبط موظف به اخذ مدرک زبان معتبر نیز می باشند که این مدرک زبان را می ‌توانند در کشور خود و یا در کشور چک قبل از ورود به دانشگاه و قبل از شروع تحصیل کسب کنند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 مقطع دکترا دیگر مقطعی در این کشور می باشد که طرفداران بسیاری دارد . این مقطع ٣ سال طول می کشد و دانشجویان موظف به پیدا کردن استاد راهنما می باشند. همچنین آنها بعد از اتمام درس خود و فارغ التحصیلی موظف به دفاع از پایان نامه خود برای اخذ مدرک می باشند. برای ورود به این مقطع دانشجویان موظف به داشتن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته و همچنین مدرک معتبر زبان می باشند. اکثر دانشگاه های این کشور برای این مقطع مدرک آیلتس ۷ را مد نظر دارند.

از جمله محبوب ترین رشته‌های موجود در این کشور می‌توان به رشته های مدیریت کسب و کار ، رشته های  مهندسی و رشته های پزشکی اشاره کرد.

 از دیگر نکات برجسته این کشور می توان به کارت دانشجویی بسیار معتبر آنها اشاره کرد. بدین صورت که خدمات بسیاری برای دانشجویان به صورت رایگان و یا با هزینه بسیار کم موجود می باشد.

 دانشجویان در حین تحصیل خود می توانند به صورت پاره وقت کار کنند و بر طبق قوانین موجود در این کشور میزان کار مجاز آنها 20 ساعت در هفته میباشد که این مقدار میتواند هزینه ی زندگی و در شرایطی هزینه ی تحصیل آنها را پوشش دهد.

 دانشجویان بعد از اتمام درس خود می‌توانند به دنبال کار مرتبط با رشته خود در آن کشور بگردند و بعد از پیدا کردن کار نسبت به اقامت دائم خود در آن کشور اقدام نمایند

 آنها می توانند کارت آبی این کشور را دریافت نمایند و به واسطه اعتبار آن به ۲۸ کشور اروپا به راحتی سفر کند.

 برخی از دانشگاه‌های کشور چک به همراه رنگ جهانی آنها 

Charles University (global ranking 291)

University of Chemistry and Technology, Prague (global ranking 355)

Masaryk university (global ranking 551)

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764