فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در چین

تحصیل در چین

ارائه شده توسط ویزا زون

 چین یکی از کشورهای شرقی آسیا می باشد. این کشور در چندین دهه گذشته رشد اقتصادی بسیار عالی داشته است و امروزه به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی جهان نام برده می شود.  سیستم آموزشی این کشور مشابه سیستم آموزشی آمریکا می باشد و هزینه تحصیل در این کشور بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. به همین دلیل سالیانه دانشجویان بسیار زیادی خواهان تحصیل در کشور چین می باشند.

 زبان رسمی این کشور چینی و پایتخت آن شهر پکن می باشد. از جمله شهرهای مهم این کشور می‌توان به شانگهای ، کوانگژو و شنزن اشاره کرد ، همچنین پول رایج آنها نیز یوآن چین می باشد.

طبق آخرین آمار های رسمی اعلام شده کشور چین سومین رتبه در جذب دانشجویان بین المللی را بعد از کشورهای آمریکا و بریتانیا دارد.

 زبان تحصیل در این کشور زبان چینی و انگلیسی می باشد. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در این کشور می باشند هر کدام از این زبان ها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند موظف به ارائه مدرک معتبر برای آنها می باشند . رشته های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تدریس می شوند . مقطع کارشناسی که ۴ سال طول می کشد یکی از مقطع های بسیار معتبر این کشور می باشد . این مقطع عمدتاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و دانشجویانی که دارای رزومه خود خوب و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای ۱۴ نیز می باشند می توانند برای این مقطع پذیرش دریافت کنند. اما نکته قابل توجه آن است که به دلیل رقابت شدید و تعداد زیاد متقاضیان افرادی که دارای معدل ۱۴ می باشند الزاماً پذیرش دریافت نمی کنند و هرچه معدل فرد بالاتر و رزومه قوی‌تری داشته باشد امکان اخذ پذیرش برای آن فرد بیشتر می شود.

 مقطع کارشناسی ارشد که مدت آن۲ الي٣ سال است یکی دیگر از مقطع های محبوب در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. دانشجویان برای این مقطع نیز نیازمند لیسانس معتبر و مرتبط با رشته با مینیمم معدل ۱۴،  توصیه نامه از استاد های مقطع لیسانس خود و مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره ۶.٥ می باشند. باید توجه داشت که نمره زبان بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته می تواند متغیر باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 اما در مقطع دکترا دانشجویان می توانند امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی باشند. این دوره که مدت آن٣ الي ٤ سال می باشد به هر دو زبان چینی و انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان علاوه برداشتن دروس تخصصی و تئوری موظف به ارائه پایان نامه خود و دفاع از آن می باشند.

 بر طبق قوانین حاکم در این کشور دانشجویان هنگام تحصیل می توانند کار پاره وقت نیز داشته باشند که این کار می‌تواند مناسب برای رفع هزینه‌های زندگی آنها در آن کشور باشد. میزان این کار بسته به مقطع دانشجو می تواند در بازه ۱۰ الی ۳۰ ساعت در هفته متغیر باشد.

 دانشجویان بعد از اتمام درس خود و فارغ التحصیلی می توانند با پیدا کردن کار مرتبط و مناسب با رشته خود برای کسب اقامت این کشور و کسب اجازه کار دائمی اقدام کنند.

برخی ازدانشگاه های چین به همراه رنک جهانی آنها

Tsinghua university (global rank 16)

Peking university (global rank 22)

Fudan university (global rank 40)

Zhejiang university (global rank 54)

Shanghai jiao tong university (global rank 60)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه