فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن

ارائه شده توسط ویزا زون

 ژاپن کشوری واقع در شرق آسیا می باشد . این کشور ، کشوری بسیار پیشرفته می باشد و امکانات تحصیلی بسیار بالایی دارد . همچنین استانداردهای آموزشی این کشور بسیار بالا و رنک دانشگاه های این کشور نیز رنک مناسبی میباشند.  از این رو دانشجویان زیادی سالیانه قصد مهاجرت و ادامه تحصیل خود در این کشور را دارند . بر طبق آخرین آمار اعلام شده بیش از ۱۴۰ هزار دانشجو بین‌المللی در کشور ژاپن در حال تحصیل می باشند.

 پایتخت این کشور شهر توکیو و از جمله شهرهای دیگر آن می‌توان به ناگویا ، تویوهاشی و اوکازاکی اشاره کرد . پول رایج این کشور ین و همچنین این کشور دارای آب و هوایي معتدل می باشد. زبان رسمی این کشور ژاپنی اما زبان تحصیل در این کشور ژاپنی و انگلیسی می باشد. ژاپن کشوری است که هزینه تحصیل نسبتاً بالایی دارد اما به واسطه امکانات آموزشی بالایی که برای دانشجویان فراهم می کند  ، دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل در این کشور می باشند.

 دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا که هر کدام به ترتیب ٤ سال ، ٢ سال و ٣ سال طول می کشند در این کشور تدریس می شوند.  رشته های موجود در دوره کارشناسی اکثراً به زبان ژاپنی تدریس می‌شوند و امکان تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی وجود ندارد. دانشجویان برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاهها و موسسات این کشور موظف به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ۱۲ ساله خود و همچنین کسب مدرک مناسب زبان ژاپنی میباشند. دوره کارشناسی ارشد اما دارای شرایط دیگری می باشد . دانشجویان برای کسب پذیرش در این مقطع موظف به داشتن لیسانس و همچنین تسلط بر یکی از زبان های انگلیسی و یا ژاپنی می باشند.نکته ی  قابل توجه آن است که در این مقطع نیز اکثر رشته ها به زبان ژاپنی تدریس می‌شوند  و علاوه بر آن بسیاری از دانشگاه ها برای این مقطع آزمون ورودی برگزار می کنند که دانشجویان علاوه بر ارائه مدارک خود موظف به قبولی و کسب نمره مدنظر دانشگاه در این آزمون نیز  می باشند . دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد موظف به ارائه پایان نامه و دفاع از آن قبل از فارغ التحصیلی میباشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 مقطع دکترا اما مقطعی است که رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و طول این دوره 3 سال میباشد که این مدت بسته به نوع دانشگاه و رشته می تواند بیشتر نیز باشد. دانشجویانی که دارای رزومه خوب و قوی و همچنین مدرک زبان و سابقه کار و یا انجام مقالات و پژوهش های بین المللی هستند می توانند امیدوار به کسب بورسیه تحصیلی در این مقطع باشند.

 طبق قوانین حاکم بر این کشور دانشجویان می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار نیمه وقت انجام دهند و هزینه زندگی خود را با توجه به این کار تهیه کنند.

 همچنین دانشجویان بعد از اتمام درس خود و فارغ التحصیلی می‌توانند برای کسب اجازه کار و سپس برای کسب اقامت دائم خود در آن کشور اقدام کنند.

برخي از دانشگاه هاي كشور ژاپن به همراه رنك جهاني آنها

The university of tokyo (global rank 24)

Kyoto university (global rank 38)

Tokyo institute of technology (global rank 56)

Osaka universitu (global rank 72)

Tohoku university (global rank 79) 

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه