فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

ارائه شده توسط ویزا زون

کانادا یکی کشورهایی است که سالیانه متقاضیان زیادی به دنبال تحصیا در این کشور هستند. این کشور که  مرز مشترک با کشور آمریکا دارد به عنوان یکی از مقاصد اصلی دانشجویان از سراسر دنیا میباشد. پایتخت این کشور شهر اتاوا است که همواره از آن به عنوان یکی بهترین شهرهای این کشور  برای ادامه ی تحصیل و زندگی یاد شده است. پول رایج این کشور دلار کانادا  است . سیستم آموزش عالی و کیفیت بالای تحصیل ، وجود برخی از برترین دانشگاه های جهان بر اسا رنکینگ جهانی و امکانات مناسب و رفاه مناسب باعث شده است که سالیانه تعداد زيادي متقاضی برای ادامه ی تحصیل در این کشور داوطلب باشند. از شهرهای مهم این کشور میتوان به شهر های تورنتو ، ونکوور ، مونترال و کلگری اشاره کرد . آب و هوای قسمت های جنوبی این کشور نسبتا معتدل است و در قسمت های شمالی دارای آب و هوایی سرد و قطبی است.

از نکات قابل توجه در مورد تحصیل در این کشور میتوان  به مقاطع و  مدت دوره ی تحصیل اشاره کرد. دورها ی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور تدریس میشوند که هر کدام به ترتیب ٤ سال ، 2 سال و 4 سال طول میکشند.. برای افرادی که مایل به تحصیل در این کشور برای دوره ی کارشناسی میباشند مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل حداقل 14 و آیلتس ٦ نیاز است . برای دوره ی کارشناسی ارشد معدل لیسانس 15 و آیتس ٦.٥ نیاز است و برای دوره ی دکترا علاوه بر شرط معدل 15 و نمره ی زبان 6.5 ، پیدا کردن استاد راهنما نیز امری مهم و حیاتی است. همجنین دانشجویانی که سابقه کار کردن مقاله نیز داشته باشند میتوانن شرایط بهتری را برای خود رقم بزنند.

بورسیه تحصیلی موضوعی است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این کشور به آن توجه دارند. دانشجویان بومی و اروپایی بورسیه تحصیل خود را دارند اما بورسیه ها و کمک هزینه های خاص دیگری نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد . اکثر این بورسیه ها مختص دانشگاه بوده و شرایط آن برای هر دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی کسانی میتوانند برای این بورسیه ها اقدام کنند که رزومه ی قوی ، معدل بالا ، مقالات بین المللی و نمره ی زبان قابل قبولی داشته باشند. نکته ی قابل توجه آن است که برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد بدون فاند و بورسیه میباشد  و دانشجویان در صورت انتخاب و قبولی در آن رشته ها موظف به پرداخت شهریه ی دانشگاه میباشند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

هزینه ی زندگی در این کشور در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور کمی گرانتر از شهرهای دیگر است  اما بر طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط اداره ی مهاجرت ،متقاضیان برای 1 سال زندی حداقل نیاز به 10000 دلار کانادا دارند و در بخش کبک نیز این مبلغ به 11000 افزایش میابد.

دانشجویان حین تحصیل خود میتوانند در هفته ٢٠ ساعت کار کنند. بر طبق آخرین آمار اعلام شده دانشجویان میتوانند حدود 300 دلار در هفته درآمد داشته که این مقدار بسته به نوع کار و منطقه ی آن میتواند افزایش و یا کاهش پیدا کند .

لیستی از برترین دانشگاه های انگلستان به همراه رنک جهانی آنها :

University of Toronto (global rank 18)

University of British Colombia (global rank 34)

McGill university (global rank 42)

McMaster university (global rank 72)

University of Montreal (global rank 85)

University of Alberta (global rank 136)

University of Ottawa (global rank 141)

University of Calgary (global rank 201)

University of Waterloo (global rank 201)

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

جهت دریافت بورسیه تحصیلی کانادا همراه با فاند عالی ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

موارد مشابه