فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی

ارائه شده توسط ویزا زون

کره جنوبی یکی از کشورهای واقع در شرق آسیا می باشد. زبان رسمی این کشور کره ای اما تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز میسر می باشد. کره جنوبی یکی از کشورهای تحصیل‌کرده جهان است که اقتصاد بسیار خوبی دارد و همواره از پایتخت آن که شهر سئول می‌باشد به عنوان پیشرفته ترین و بزرگترین شهر دنیا نام برده می‌شود. از دیگر شهر های مهم آن میتوان به پوسان ، اینچون و گوانگجو اشاره کرد. پول رایج این کشور نیز وون کره می باشد.

 بسیاری از افراد معتقدند که این کشور دارای بهترین دانشگاه‌های آسیا از لحاظ علمی و آموزشی می باشد. دانشگاه های کره به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند که دانشگاه‌های خصوصی شهریه بیشتری در مقایسه با دانشگاههای دولتی دارند. مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تدریس می شوند.

 مقطع کارشناسی که ۴ سال طول دوره آن می باشد مقطعی بسیار پرطرفدار در این کشور می‌باشد. دانشجویان بومی بسیاری می توانند این مقطع را با هزینه کمتر در دانشگاههای دولتی و همچنین به زبان کره‌ای بگذرانند و اما دانشجویان بین المللی نیز می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و یا خصوصی در این مقطع تحصیل کنند. برای اخذ پذیرش در این مقطع دانشجویان نیازمند مدرک دیپلم، مدرک معتبر زبان کره ای و یا انگلیسی می باشند. از جمله رشته های معروف در این مقطع می توان به رشته های علوم رایانه ، مدیریت ، مهندسی و بیزینس اشاره کرد.

 مقطع کارشناسی ارشد اما مقطعی است که دانشجویان بین‌المللی بسیاری به دنبال تحصیل در این مقطع می باشند. طبق آمار بیان شده حدود ۴۰ درصد از رشته های موجود در دانشگاه های این کشور برای مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. تدریس در این مقطع این امکان را به دانشجویان می دهد که برای مقطع دکترا در کشور کره و یا کشورهای دیگر به راحتی پذیرش کسب کنند و همچنین این امکان را به دانشجویانی که قصد کار کردن در این کشور را دارند می دهد که به راحتی کار مورد نظر و مرتبط با رشته ی خود را پیدا کنند. طول این دوره ۲ سال می باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

دوره ی دکترا اما دوره ای ۳ الی ۴ساله دارد. برای اخذ پذیرش در این مقطع دانشجویان موظف به ارائه ی رزومه خوب ، نمره زبان معتبر ( آیلتس ۷ ) و داشتن لیسانس و فوق لیسانس مرتبط از دانشگاه خوب و معدل مورد نیاز می باشند.

 دانشجویان در هنگام تحصیل خود میتوانند کار دانشجویی و پاره وقت انجام دهند که مقداری از هزینه های زندگی دانشجویی خود را کسب کنند. میزان این کار پاره وقت ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویان تمامی مقاطع می باشد.

 دانشجویان بعد از اتمام درس خود و بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند به دنبال کار مرتبط با رشته خود بگردند و در صورت پیدا کردن کار اجازه کار ۳ ساله دریافت کنند و سپس برای کسب اقامت خود در این کشور اقدام نمایند.

برخی از دانشگاه های کشور کره به همراه رنک جهانی آنها

Seoul national university (global rank 64)

Sungkyukwan university (global rank 89)

Korea advanced institute of science and technology (global rank 110)

Pohang university of science and tehnology (global rank 146)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

 

موارد مشابه