فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان

 

ارائه شده توسط ویزا زون

گرجستان کشوری واقع در دو قاره اروپا و آسیا می باشد. این کشور در صف پیوستن به اتحادیه اروپا می‌باشد و به دلیل هزینه بسیار پایین و مقرون به صرفه ای که برای تحصیل و زندگی دارد دانشجویان بسیاری متقاضی ادامه تحصیلات خود در این کشور می باشند.

 پول رایج این کشور لاری و  پایتخت این کشور شهر تفلیس میباشد . از جمله شهرهای دیگر آن می توان به باتومی ، رستاوی و پوتی اشاره کرد.

 زبان رسمی و بومی گرجستان ،  گرجی می باشد اما دانشجویانی که متقاضی تحصیل در این کشور می باشند می‌توانند هم به زبان بومی و هم به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و مراکز عالی این کشور تحصیل کنند. مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تحصیل می شوند. مقطع کارشناسی که عموماً به زبان گرجی و گاهاً به زبان روسی تدریس می شوند متقاضیان زیادی دارد اما رشته های محدودی در این مقطع هستند که به زبان انگلیسی تدریس میشوند. از این رو دانشجویان برای شرکت و اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان برای این مقطع مستلزم به یادگیری زبان گرجی و ارائه مدرک معتبر آن به دانشگاه می باشند. دانشجویان می‌توانند قبل از شروع تحصیل خود نیز دوره زبان خارجی را در کشور گرجستان سپری کنند و پس از اخذ مدرک وارد دانشگاه شوند اما به دلیل طول کشیدن این دوره زبان همواره به دانشجویان پیشنهاد می شود که قبل از اخذ پذیرش خود مدرک معتبر زبان خود را  در کشور خود کسب کنند. دوره ی کارشناسی 4 سال طول میکشد.

 دوره کارشناسی ارشد 2 سال طول می‌کشد و در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تدریس می شود . زبان تدریس برای این دوره زبان های گرجی و انگلیسی می باشند اما به دلیل متقاضیان زیاد بین‌المللی اکثریت رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند . دانشجویانی که تمایل به اخذ پذیرش برای این مقطع در دانشگاه‌های کشور را دارند موظف به داشتن مدرک لیسانس مرتبط ، رزومه مناسب و همچنین مدرک معتبر زبان انگلیسی  (آیلتس ۶ ) می باشند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 دوره دکترا اما دوره ای است که رقابت برای آن بسیار شدید تر نسبت به دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این دوره که 3 الی ۵ سال طول می کشد آزمون ورودی دارد و دانشجویان متقاضی علاوه بر داشتن رزومه مناسب ، مدرک زبان،  لیسانس و فوق لیسانس مرتبط، مستلزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیز می باشند.

 دانشجویان در هنگام تحصیل خود اجازه کار نیمه وقت دارند و می توانند با توجه به این کار مقداری از هزینه های تحصیل و زندگی خود را کسب کنند. میزان این کار برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و برای برای دانشجویان دکترا ۳۰ ساعت در هفته می باشد.

 دانشجویان می توانند بعد از اتمام درس خود و بعد از فارغ التحصیلی با پیدا کردن کار مناسب و مرتبط با رشته ی خود برای اخذ ویزای کار و سپس برای اخذ اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنند.

برخی از دانشگاه های گرجستان

The university of Georgia

Ivan javakhishviloi Tbilisi state university

Georgian technology university

Llia state university

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764