فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در یونان

تحصیل در یونان

ارائه شده توسط ویزا زون

یونان کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا می باشد. این کشور با کشور های ترکیه، بلغارستان و آلبانی مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر آتن و زبان رسمی آنها یونانی می باشد. همچنین پول رایج این کشور یورو است و همواره آب و هوایی گرم و مدیترانه ای دارد. از جمله شهر های مهم این کشور میتوان به شهر های سالونیک و پاتراس اشاره کرد.

یونان دارای دانشگاه های زیادی با رنک های مختلف در میان دانشگاه های دنیا می باشد ولی نکته ی مهم آن است که تعداد زیادی از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم ایران است. همچنین دانشگاه ها و موسسات این کشور همواره تبادلات بسیار خوبی با کشور های اروپایی داشتند و همین امر سبب شده است که بسیاری از دانشجویان خواهان تحصیل در این کشور باشند.

انواع رشته ها در این دانشگاه ها به زبان های یونانی و انگلیسی تدریس میشوند و متقاضیان برای قبولی و شروع تحصیل در این دانشگاه ها نیاز به یادگیری و تهیه ی مدرک معتبر این زبان ها هستند. دانشجویانی که قصد ادامه ی تحصیل به زبان یونانی را دارند میتوانند در یک دوره ی حدودا ۱ ساله این زبان را در آن کشور بخوانند و مدرک آنرا کسب کنند و به راحتی وارد دانشگاه شوند.

از جمله مهم ترین و با اعتبار ترین رشته های این کشور میتوان به پزشکی اشاره کرد که بسیار در دنیا معروف هستند.

دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور تدریس میشوند که هر کدام به ترتیب ۴ سال، ۲سال و ۳ سال طول می کشند.

برای ورود به مقطع کارشناسی داوطلبان باید حداکثر ۱۹ سال سن داشته باشند و مسلط بر زبان یونانی باشند و یا برای یادگیری آن در دوره ای قبل از شرکت در دانشگاه شرکت کنند.

مقطع کارشناسی ارشد نیز معمولا به زبان یونانی تدریس میشود اما برخی از رشته ها  به زبان انگلیسی تدریس میشوند و متقاضی بايد برای اخذ مدرک آیلتس ، تافل و یا مدرک زبان یونانی اقدام کنند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

اما برای مقطع دکتری دانشجویان میتوانند برای اخذ بورسیه ی تحصیلی اقدام کنند که این امر مستلزم داشتن رزومه ی خوب، نمره ی زبان عالی و پر کردن فرم مربوط به دانشگاه برای بررسی مدارک توسط دانشگاه و اساتید می باشد که این فرآیند میتواند برای هر دانشگاه متفاوت باشد.

دانشجویان هنگام تحصیل در این کشور مجاز به کار کردن به صورت پاره وقت هستند که این مقدار بنا به مقطع دانشجو متفاوت می باشد. برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتيب ۱۰ ساعت و ۲۰ ساعت اجازه ی کار صادر میشود و برای مقطع دکتری این مقدار ۳۰ ساعت در هفته می باشد.

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور میانگین حدود ۵ الی ۲۰ هزار یورو نیاز میباشد در حالی که برای دانشگاه های دولتی این کشور هزینه ی تحصیل در حدود ۲ الی ۳ هزار یورو میباشد که این امر باعث شده است متقاضیان دانشگاه های دولتی همواره بیشتر باشند.

نکته ی دیگر آن است که دانشجویان بعد از تحصیل برای ۶ ماه اجازه ی کار پیدا کردن دارند و بعد از پیدا کردن کار مربوطه و مناسب در آن کشور میتوانند برای اقامت این کشور اقدام کنند.  

برخی از دانشگا های یونان به همراه رنک جهانی آنها 

 

National and Kapodistrian University of Athens (global ranking 301-400)

 

Aristotle University of Thessaloniki (global ranking 401-500)

 

National Technical University of Athens (global ranking 601-700)

 

University of Crete (global ranking 701-800)

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764