فرم ارزیابی رایگان
تحصیلات در آلمان و تاریخچه آن

تحصیلات در آلمان و تاریخچه آن

ارائه شده توسط ویزا زون

تحصیلات در آلمان در درجه اول بر عهده دولت آلمان است و دولت فدرال نقش کمی دارد. آموزش كودكان اختياري (مهد کودک) براي كليه كودكان يك تا شش ساله فراهم شده است و پس از آن حضور در مدرسه اجباري است. این سیستم در سراسر آلمان متفاوت است زیرا هر قسمت سیاست های آموزشی خود را دارد
با این حال ، اکثر کودکان ابتدا 4 سال از 6 تا 9 سالگی در Grundschule مدرسه ابتدایی شرکت می کنند.
تحصیلات متوسطه آلمان به دو بخش راهنمایی و متوسطه تقسیم می شود. آموزش راهنمایی در آلمان به معنای آموزش عمومی به افراد است و آنها را برای ورود به آموزش متوسطه آماده می کند. در سطح متوسطه ، آلمان دارای برنامه های متنوعی است.
آموزش متوسطه آلمانی شامل پنج نوع مدرسه است.
از نظر تاریخی ، لوترانیسم تأثیر شدیدی بر فرهنگ آلمان ، از جمله آموزش آن داشت. مارتین لوتر از آموزش اجباری دفاع می کرد تا همه مردم بتوانند کتاب مقدس را بخوانند و تفسیر کنند. این مفهوم به الگویی برای مدارس در سراسر آلمان تبدیل شد. مدارس دولتی آلمان از آن زمان تاکنون آموزش های مذهبی ارائه می دهند که توسط کلیساها با همکاری دولت انجام می شود.

در طول قرن 18th ، پادشاهی پروس از نخستین کشورها در جهان بود که آموزش ابتدایی رایگان و بطور کلی اجباری را ارائه داد ، که شامل یک دوره هشت ساله آموزش پایه ، Volksschule است. این نه تنها مهارتهای مورد نیاز در دنیای اولیه صنعتی (خواندن ، نوشتن و حساب) بلکه آموزش دقیق اخلاق ، وظیفه ، نظم و اطاعت را فراهم می کرد. فرزندان والدین مرفه غالباً برای چهار سال در مدارس خصوصی مقدماتی شرکت می کردند ، اما عموم مردم دسترسی به آموزش متوسطه و دانشگاه ها را نداشتند.

در سال 1810 ، پس از جنگ های ناپلئونی ، پروس الزامات صدور گواهینامه ایالتی را برای معلمان معرفی کرد ، که به طور قابل توجهی استاندارد تدریس را بالا می برد. امتحان نهایی ، Abitur ، در سال 1788 معرفی شد ، که در سال 1812 در کلیه مدارس متوسطه پروس اجرا شد و در سال 1871 به همه آلمان گسترش یافت. این ایالت همچنین کالج های آموزش معلمان را برای معلمان آینده نگر در مقاطع مشترک یا ابتدایی تأسیس می کند.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت
هنگامی که امپراتوری آلمان در سال 1871 تشکیل شد ، سیستم مدرسه متمرکزتر شد. در سال 1872 ، پروس اولین مدارس متوسطه جداگانه را برای زنان به رسمیت شناخت. همانطور که حرفه های آموخته شده نیاز به جوانان تحصیل کرده داشتند ، مدارس متوسطه بیشتری نیز تأسیس شدند و دولت ادعا می کرد که تنها او حق تعیین استانداردها و نظارت بر مدارس تازه تاسیس را دارد.
پس از جنگ جهانی اول ، جمهوری ویمار یک مدرسه ابتدایی چهارساله رایگان و جهانی (
Grundschule) تأسیس کرد. بیشتر دانش آموزان دوره چهار ساله دیگر در این مدارس ادامه دادند. کسانی که قادر به پرداخت هزینه اندکی بودند ، به سراغ برنامه درسی چالش برانگیزتر که برای یک یا دو سال دیگر ارائه شد دادند. پس از گذراندن یک آزمون ورودی سخت بعد از سال چهارم ، دانش آموزان همچنین می توانند به یکی از چهار نوع دوره متوسطه وارد شوند.
در دوره نازی ها (1933-1933) ، سیستم آموزش ابتدایی بدون تغییر باقی ماند.
آلمان شرقی ،جمهوری دموکراتیک آلمان ، سیستم آموزش استاندارد شده خود را در دهه 1960 آغاز کرد. که هر دو مدرسه ابتدایی و متوسطه همان مدرسه متوسطه پلی تکنیک (
Polytechnische Oberschule) بود که کلیه دانش آموزان به مدت 10 سال ، از سن 6 تا 16سالگی در آن شرکت میکردند و
در پایان سال دهم امتحان نهایی تعیین داشتند که بسته به نتایج ، دانش آموز می توانست از تحصیل خارج شده یا کارآموزی را برای دو سال دیگر انجام دهد .
 
كسانی كه بسیار خوب عمل می كردند و وفاداری به حزب حاكم نشان می دادند ، می توانستند به Erweiterte Oberschule (دبیرستان تمدید شده) تغییر یابند ، جایی كه پس از 12 سال مدرسه می توانند امتحانات Abitur خود را بگذرانند. اگرچه این سیستم در اوایل دهه 1990 پس از اتحاد مجدد لغو شد ، اما همچنان بر زندگی مدرسه در ایالت های شرق آلمان تأثیر می گذارد.
پس از جنگ جهانی دوم ، قدرتهای متفقین (اتحاد جماهیر شوروی ، فرانسه ، انگلیس و ایالات متحده) تضمین كردند كه ایدئولوژی نازی ها از برنامه درسی حذف می شوند. آنها سیستم های آموزشی را در مناطق شغلی مربوطه خود اجرا کردند که غالبا نشان دهنده ایده های خودشان بود. هنگامی که آلمان غربی در سال 1949 استقلال جزئی به دست آورد ، قانون اساسی جدید آن (گروندگزتز) استقلال آموزشی را به دولت های ایالتی (
Länder) اعطا کرد. این امر باعث شده است كه سیستمهای مختلف مدرسه متفاوت باشد .
در جمهوری فدرال آلمان و از دهه 1990 ، بسیاری از تغییرات در بسیاری از مدارس رخ داده است:
معرفی آموزش دو زبانه در برخی موضوعات
آزمایش با سبکهای مختلف تدریس
مجهز کردن کلیه مدارس به رایانه و دسترسی به اینترنت
ایجاد فلسفه مدرسه محلی و اهداف آموزشی ("
Schulprogramm") ، که به طور مرتب ارزیابی می شود
در سال 2000 پس از بحث و گفتگوهای عمومی در مورد رتبه بندی بین المللی آلمان در برنامه ارزیابی بین المللی دانشجویی (
PISA) ، گرایش به بحث کمتر ایدئولوژیک در مورد نحوه توسعه مدارس بوجود آمد که برخی از روندهای جدید عبارتند از :
تعیین استانداردهای فدرال در زمینه کیفیت آموزش،
جهت گیری عملی تر در آموزش معلمان انتقال برخی از مسئولیت ها از وزارت آموزش و پرورش به مدرسه محلی،آموزش دو زبانه که اکنون یک درس اجباری انگلیسی در
Grundschule است و در سال 2019 نیز مقرر شد سطح مهارت اینترنت و کامپیوتر در مدارس بالا برده شود.

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه