فرم ارزیابی رایگان
راه های مهاجرت به مکزیک

راه های مهاجرت به مکزیک

درمورد کشور مکزیک

ایالات متحده مکزیک در قسمت جنوبی آمریکای شمالی واقع شده است. این کشور پس از برزیلو آرژانتین سومین کشور بزرگ آمریکای لاتین محسوب می‌شود. مساحت مکزیک ۱,۹۷۲,۵۵۰ کیلومتر مربع است و می‌توان گفت ۴ برابر کشور اسپانیا است. زبان رایج مردم مکزیک، اسپانیایی است و بیشترین جمعیت اسپانیایی زبان‌ها در این کشور هستند. مکزیک دارای خطوط ساحلی گسترده در خلیج مکزیک و اقیانوس آرام است. ایالات متحده آمریکا و گواتمالا همسایگان این کشور هستند و با کوبا و هندوراس مرزهای دریایی مشترک دارد. این کشور دارای ۳۱ ایالت است و مکزیکوسیتی بعنوان نهادی جداگانه درنظر گرفته می‌شود. مکزیکوسیتی که پایتخت مکزیک است، یکی از بزرگترین کلان‌شهرهای جهان نیز محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۱ جمعیت این شهر به ۱۲,۲۹۴,۱۹۳ نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۰.۶۳% افزایش داشته است. برخلاباورهای اشتباه درمورد مکزیک این کشور غنی از تاریخ، سنت و فرهنگ است. در بسیاری از مناطق روستایی مکزیک هنوز مردم بومی ساکن هستند که زندگی بسیار مشابه زندگی اجداد خود را دارند.

 

 

 


 

راه های مهاجرت به مکزیک و انواع ویزای مکزیک

 

مکزیک دارای یک سیاست جامع مهاجرت قانونی است که بر مکزیکی ها و اتباع خارجی تأثیر می گذارد

این راهنما نمای کلی از سیستم مهاجرت مکزیک را ارائه می دهد و ویزاهای اصلی و گزینه های گشودنی را برای افرادی که به دنبال مسافرت مکزیک برای اوقات فراغت ، تجارت ، بازنشستگی ، زندگی و کار هستند و همچنین افرادی که به دنبال اقامت دائم در مکزیک یا شهروندی مکزیک هستند ، تشریح می کند.

 

 



 

انواع ویزا های مکزیک

 

دو نوع اجازه مهاجرت وجود دارد: افراد غیر مهاجر و مهاجر:

 

مجوزهای غیر مهاجرتی برای افرادی است که قصد دارند برای یک هدف خاص به مکزیک مراجعه کنند و سپس عزیمت کنند.

 

مجوزهای مهاجرت برای افرادی است که مایل به اخذ اقامت دائم طولانی مدت در مکزیک هستند.

 

 

 



درخواست ویزای مکزیک

 

شما می توانید ویزای (های) خود را بصورت حضوری درخواست دهید ، یا ممکن است یک نماینده برای مشاوره به شما استخدام کنید ، از طرف خود درخواست را تهیه کرده و تمام مدارک را انجام دهید.

 

ویزاهای غیر مهاجرتی مکزیک چیست؟

ویزاهای غیر مهاجرتی مکزیک چیست؟

 

 

 

طبقه بندی های مختلفی از بازدید کنندگان غیر مهاجر به مکزیک وجود دارد – اصلی ترین آنها در زیر ذکر شده است.

 

Visitante – مجوز بازدید کننده برای بازدیدهای کوتاه مدت.Visitante معمولا برای گردشگران و بازدید کنندگان صادر و برای سفر کوتاه مدت به مکزیک از شش ماه کمتر ، این ویزا برایشان در نظر گرفته شده است.

 

برای سفرهای طولانی تر از شش ماه ، ویزای غیر مهاجر دیگری یا مهاجرت باید در نظر گرفته شود.

ویزای صادر شونده در مکزیک ،زمانی که شما در مکزیک (داخلی از طریق زمینی یا هوایی) با تکمیل یک سند چند فرضی (Migratoria (FMM درخواست میدهید: این فرم ها توسط خط هوایی صادر شده، و همچنین در بنادر در دسترس هستند .ورود اجازه بازدید کننده حداکثر تا 180 روز معتبر است و قابل تمدید یا تجدید نیست. پس از انقضای آن باید کشور را ترک کنید . هزینه ای در حدود 25 دلار برای این مجوز در نظر گرفته شده است که معمولاً در صورت پرواز شما (تحت مالیات و هزینه) در قیمت گنجانده می شود. اگر از طریق جاده یا کشتی وارد شوید ، مجبورید جداگانه هزینه این مجوز را بپردازید.

 



ویزا رزیدنت موقت – ویزا اقامت موقت مکزیک

مکزیک ویزا اقامت موقت را برای افرادی که مایل به زندگی در مکزیک بیش از 6 ماه و بیشتر از 4 سال در نظر گرفته شده اند ارائه می دهد . ویزای اقامت موقت یک مجوز قابل تمدید ، طولانی مدت (بیش از شش ماه) است که وضعیت اقامت موقت غیر مهاجر را به دارنده آن می دهد. ویزا به مدت یک سال صادر می شود و پس از آن می تواند برای 1 ، 2 یا 3 سال دیگر تمدید شود. این ویزا به طور اختیاری می تواند مجوزهای کاری را صادر کند ، و اجازه ورود نامحدود به مکزیک را می دهد و از آن خارج می شود

 

 



 

ویزاهای مهاجرت دائم مکزیک

ویزاهای اقامت دائم به اتباع خارجی که قصد زندگی در مکزیک را برای مدت طولانی (بیش از شش ماه) دارند صادر می شود و قصد دارند بطور دائم (نامحدود) در مکزیک مستقر شوند.

 

 

Visa de Residente Permanente – ویزای اقامت دائم

ویزای اقامت دائم برای افرادی که به دنبال اقامت دائم در مکزیک هستند ، و یا افرادی که ممکن است به دنبال تابعیت مکزیکی نهایی باشند ، در نظر گرفته شده است. برای اینکه بعداً مقیم دائمی شوید ، لازم نیست ابتدا یک مقیم موقت باشید ، مشروط بر اینکه یکی از سایر الزامات مورد نیاز برای اقامت دائم را برآورده کنید.

 

برای متقاضیان دریافت ویزای اقامت دائم ، متقاضیان باید:

 

داشتن ارتباطات خانوادگی نزدیک در مکزیک

برای وضعیت بازنشستگی اقدام کنید و ثابت کنید که درآمد ماهانه کافی (یا دارایی قابل توجهی) برای حمایت از خود دارید

 دارای 4 سال متوالی وضعیت منظم به عنوان اقامت موقت در مکزیک باشید .

 دارای 2 سال متوالی وضعیت منظم اقامت در مکزیک باشید به عنوان کسی که اقامت موقت از طریق ازدواج با شهروند مکزیکی یا مقیم دائم خارجی دارد 

با سیستم امتیاز * یا ، حداقل نمره را کسب کنید

اقامت به دلایل بشردوستانه یا از طریق سازمان ملل .

 

 

اگر هدف شما به دنبال اقامت طولانی مدت در مکزیک و یا تبدیل شدن به شهروندی مکزیک است ، باید درخواست ویزای اقامت دایم دهید

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02188772764 تماس بگیرید و یا با تکمیل فرم ارزیابی رایگان از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.


برای رزرو تورهای آسیایی و اروپایی و همچنین تور شهرهای توریستی ترکیه از جمله وان و آنتالیا به سایت safarsun.com مراجعه نمایید.