فرم ارزیابی رایگان
سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاری در فرانسه

      درباره فرانسه

فرانسه دومین کشور بزرگ اروپایی می باشد با ۴۶۰ هزار کیلومتر مربع ، که ۶۷ میلیون نفر نیز جمعیت دارد.شهر زیبای پاریس ، پایتخت این کشور می باشد.  

کشور فرانسه رتبه چهارم از لحاظ ثبت میراث فرهنگی ، در جهان را دارد.همچنین این کشور بیشترین جذب توریست را نیز به خود اختصاص داده.

فرانسه یکی از کشورهای صنعتی می باشد که از پرچم داران اقتصادی جهانی محسوب می شود.این کشور به خاطر شرایط ایده آلی که دارد ، همیشه گزینه مناسبی برای مهاجرت بوده است.سطح بالای آموزشی ،امید بالا به زندگی ، قدرت خرید بالا ،سطح سلامت ، آمار بیکاری پایین ،نرخ تورم پایین و دارا بودن دیگر شاخص های مهم اجتماعی ، از دلایل محبوبیت این کشور برای مهاجران است.

 

سرمایه گذاری در فرانسه

   در ابتدا لازم است بدانید که قرانسه کشور مهاجرپذیری نبوده و به آسانی اقامت خود را به افراد نمیدهد ،مگر در شرایط ایده آل مانند  سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار مفید.

قبل از اینکه به شرایط و نحوه سرمایه گذاری در فرانسه بپردازیم لازمست به بررسی شاخص های اقتصادی این کشور که دارای اهمیت بسیار می باشد بپردازیم.

     - تولید ناخالص داخلی

          یکی از شاخص های اندازه گیری رشد اقتصادی در هر کشور ، میزان تولید ناخالصی آن کشور است.هر چه تولید ناخالص ملی بالاتر باشد ، قدرت تولید و فروش  نیز بالاتر است و همین امر باعث سودآور بودن سرمایه گذاری در آن کشور خواهد بود.ن

  • نرخ مالیات

دولت هر کشور متناسب با شرایط اقتصادی کشورش ، نرخ مالیات را سالانه تعیین می کند.برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند ، میزان مالیات بسیار مهم  می باشد.در ادامه به میزان مالیات بردرامد ، در کشور فرانسه می پردازیم

 

  • درآمد تا ۹,۹۶۴۰%
  • درآمد ۹,۹۶۴–€۲۷,۵۱۹: ۱۴%
  • درآمد ۲۷,۵۱۹–€۷۳,۷۷۹۳۰%
  • درآمد ۷۳,۷۷۹–€۱۵۶,۲۴۴: ۴۱%
  • درآمد ۱۵۶,۲۴۴+: ۴۵%

 

راههای سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

      خرید ملک ، یکی از بهترین راهها برای سرمایه گذاری در فرانسه است.در این روش فرد می باسیت به ازای هر فرد از        خانواده ۱۷ الی ۳۴ مترمربع ملک خریداری کند.قیمت ملک در شهرهای مختلف فرانسه متفاوت است.به طور تقریبی این مقدار را می توان بین ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو تخمین زد.

 

   

 سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت      

 

       برای ثبت شرکت در فرانسه نیازمند افتتاح حسابی متعلق به شرکت خواهید بود. شایان ذکر است که از جمله شرایط برای ثبت شرکت در کشور فرانسه ارائه یک بیزینس پلن یا طرح تجاری می باشد. سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت بسته به نوع آن متفاوت می باشد. برای مثال شرکت سهامی ساده برای شروع به ۲۳.۰۰۰ یورو و شرکت سهامی عام برای شروع به ۳۷.۰۰۰ یورو نیازمند است. پس از طی مراحل قانونی ثبت شرکت و استارت کسب و کار شما در ابتدا یک اقامت یک ساله به متقاضی داده می شود که این اقامت تا هر زمان که کسب و کار وی در آن کشور ادامه یابد قابل تمدید می باشد. پس از پنج سال فرد می تواند برای اقامت ۱۰ ساله و یا دائم اقدام نمایید و در نهایت می تواند تابعیت این کشور را اخذ نمایید.

 

  سرمایه گذاری در فرانسه از طریق تمکن مالی 

             یکی دیگر از راههای دریافت اقامت فرانسه ، از طریق تمکن مالی یا خودحمایتی می باشد.در این روش فرد باید ثابت کند برای امرار معاش ، نیازی به کار کردن در کشور فرانسه ندارد.برای این کار فرد نیازمند  ارائه مدارک اموال منقول و غیرمنقول می باشد که البته نیازی به انتقال سرمایه به فرانسه نمی باشد.در صورت تایید ، فرد اقامت پنج ساله دریافت می کند و پس از پایان پن سال می تواند نسبت به اقامت ده ساله یا دائم اقدام کند.برخی شرایط مالی مورد نیاز این طرح عبارتست از :

  • ارائه گواهی بانکی که ثابت کند فرد مبلغ چهل هزار یورو به مدت شش ماه در حساب خود داشته است
  • فرد متاهل می بایست مبلغ هجده هزار یورو برای همسر خود موجودی شش ماهه داشته باشد
  • به ازای هر فرزند ، مبل ده هزار یورو گواهی بانکی  شش ماهه نیاز است