فرم ارزیابی رایگان
غار علیصدر

غار علیصدر

ارائه شده توسط ویزا زون

استان همدان از جاذبه‌های گردشگری و چشم‌اندازهای طبیعی خاصی برخوردار بوده و مرکز آن شهر باستانی همدان است. بزرگترین و زیباترین غار آبی ایران به نام غار علیصدر در این استان واقع شده که یکی از معدود غارهای آبی جهان به شمار می‌رود. این غار شگفت‌انگیز در روستای علیصدر شهرستان کبودرآهنگ استان همدان قرار گرفته و دلیل انتخاب نام علیصدر برای این غار هم از وجود همین روستا نشات گرفته است.

جالب است بدانید که غار علیصدر که عنوان شناخته‌شده‌ترین جاذبه گردشگری استان همدان را به خود اختصاص داده، شامل بزرگترین مسیر قایقرانی داخل غار در دنیا است.

کارشناسان ویزازون میتوانند بهترین مشاور شما برای انتخاب مقصد باشند.

مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه گردشگری یا آثار تاریخی استان همدان، غار علیصدر بوده که بیش از 190 سال قدمت دارد. طول این غار در حدود 11 کیلومتر بوده و ارتفاع آن از سطح دریا تقریبا 2100 متر است. جالب است بدانید که تنها 3 کیلومتر از این غار زیبا قابل دستیابی بوده و 8 کیلومتر از آن به دلیل دشوار بودن مسیر هنوز کشف نشده است.

مردم روستای علیصدر از سالیان دور به وجود غار علیصدر پی برده بودند و آب آن را مورد استفاده قرار می‌دادند، اما این غار برای اولین بار در سال 1342 توسط 14 نفر از اعضای گروه کوهنوردی مورد بازدید و کاوش قرار گرفت.

به دلیل تنگ بودن دهانه غار که تقریبا 50 سانتیمتر بود، فقط کوهنوردان حرفه‌ای آن هم به سختی می‌توانستند وارد این غار شوند، تا اینکه در سال 1353 عبدالله حاجیلو، رئیس هیئت کوهنوردی همدان، به کمک افراد محلی دهانه این غار را به عرض 5 متر و ارتفاع 3 متر باز کرد، سپس اقدامات لازم برای بازدید از این غار تاریخی همانند بازیابی مسیر، روشنایی و سایر موارد را از سر گرفت و سرانجام در سال 1355 امکان بازدید از غار علیصدر برای عموم مردم امکان‌پذیر شد.

سوالات مربوط به مهاجرت و سفر خود را از ویزازون بپرسید.

این غار از دالان‌ها، راه‌های باریک و پر پیچ‌و‌خمی برخوردار بوده و یک دریاچه بزرگ در قسمت مرکزی آن قرار گرفته است. جالب است بدانید که عمق این دریاچه در قسمت‌های مختلف بین نیم تا 14 متر است و عمق برخی از حفره‌های زیرزمینی آن تا 40 متر هم خواهد رسید. آب دریاچه غار علیصدر بسیار خنک و زلال بوده و هیچ رنگ یا بوی خاصی ندارد. این غار تاریخی در سال 1387 در لیست میراث طبیعی ایران قرار گرفت

فضای داخلی و سنگ‌های درون این غار به دوران دوم زمین‌شناسی یعنی دوره ژوراسیک مربوط می‌شود. زیبایی این غار واقعا چشم‌نواز بوده و نورپردازی آن در قسمت‌های مختلف جلوه خاصی به غار بخشیده است. وجود قندیل‌های بلند و جذاب در بخش‌های مختلف این غار واقعا حیرت‌انگیز بوده و چگونگی ایجاد آن ممکن است ساعت‌ها شما را به فکر فرو ببرد.

غار علیصدر دارای دو مسیر خشک و آبی است که طی کردن هر کدام از آن‌ها به نوع خود لذت‌بخش است. در ابتدا که وارد غار می‌شوید، باید از پله‌های متعددی پایین رفته و در فضای داخلی غار قدم بزنید. زیبایی سنگ‌ها و فضای داخلی غار قطعا حیرت هر بینننده‌ای را برمی‌انگیزد و شما را در عمق افکارتان غرق می‌کند.

پس از قدم زدن و عبور از مسیر خشکی، با پوشیدن جلیقه نجات و به همراه یک راهنما وارد قایق می‌شوید، تا به طور کامل از قسمت‌های آبی این غار دیدن کنید. فرد راهنما به طور کامل درباره بخش‌های مختلف غار و قدمت آن‌ها به شما توضیح داده و اسامی سنگ‌های مختلف موجود در قسمت سقف غار را به شما معرفی خواهد کرد. بد نیست بدانید که سنگ هر بخش از غار شبیه به یک چیز است، به عنوان مثال، سنگ برخی قسمت‌ها مشابه مروارید، اژدها و پرنده است

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

شما در هر گوشه از غار علیصدر معجزه‌ای از طبیعت را مشاهده کرده و بیش از پیش عظمت خداوند را درک خواهید کرد. مطمئن باشید قایق‌سواری در این غار شگفت‌انگیز، لحظات فوق‌العاده ناب و درجه یکی را برای شما رقم خواهد زد و تجربه یک حس فراموش‌نشدنی را در اختیارتان قرار خواهد داد

سعی کنید زمانی که درون قایق نشسته‌اید، همه بخش‌های غار را به دقت با چشمان خود رصد کرده تا هیچ صحنه‌ای از مقابل چشمانتان محو نشود و در عین حال به صحبت‌های راهنما هم گوش دهید تا اطلاعات بیشتری درباره غار به دست آورید. توصیه ما به شما این است که به هنگام ورود به این غار حتما لباس گرم بپوشید، زیرا دمای این غار پایین بوده و محیط خنکی دارد.

همدان دارای آب‌وهوای خنک و مطلوبی بوده و زمستان‌های آن معمولا سرد و برف‌گیر است، بنابراین بهترین فصل برای سفر به همدان و بازدید از غار علیصدر را می‌توان فصل بهار و تابستان دانست، یعنی در حالت کلی، از اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان می‌تواند سفری دلچسب و درجه یک را برای شما رقم بزند. توجه داشته باشید که دمای غار در فصل‌های مختلف سال تقریبا یکسان بوده و سرد است، بنابراین رهایی از هوای گرم تابستان حتی به مدت یک ساعت هم می‌تواند لذت‌بخش باشد.

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه