فرم ارزیابی رایگان
هفت دلیل جذابیت تحصیل در کانادا

هفت دلیل جذابیت تحصیل در کانادا

با توجه بالا بودن آمار متاضیان تحصیل در کانادا ،تصمیم گرفتیم به بررسی هفت دلیل که باعث جذابیت تحصیل در کانادا شده است بپردازیم.

 

دانشجویان عزیزی که قصد تحصیل در دانشگاه­ های کانادا را دارند می­ توانند با تکمیل فرم ارزیابی رایگان و یا تماس با شماره 02188772764 مشاوره و اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

 

در دومین سال همه­ گیری کرونا ،تعداد مجوزهای تحصیل کانادا همچنان بسیبار بالا بود و اصلی ترین دلیل این آمار ،تمایل بسیار بالای دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در کانادا بوده است.اما خود این تمایل بسیار بالا ، هفت دلیل اصلی دارد که در ادامه ،به آنها خواهیم پرداخت.

باتوجه به آمارهای منتشر شده ، می­توان گفت در سال 2021 ، تعداد 320/433 دانشجوی خارجی با مجوز تحصیل وارد کانادا شده­ اند.

 

  • دانشگاه­های عالی

برخی دانشگاه­های کانادا در ردیف بهترین دانشگاه­های جهان قرار دارند.

آمارهای موسسه رتبه­ بندی دانشگاهی QS  نشان می­ دهد که 26 دانشگاه کانادا در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

طبق این آمار 10 دانشگاه کانادا در ردیف 25 دانشگاه برتر جهان هستند.

براساس اطلاعات و داده­ های موجود ،استان­ های کبک ،انتاریو و برتیش­ کلمبیا بالاترین نرخ پذیرش دانشجویان خارجی را در سال گذشته داشته ­اند و اتفاقا برترین دانشگاه­های کانادا نیز عمداتا در این سه استان قرار دارند.

 

  • شهرهای سرزنده و پرجنب و جوش

نتایج یک نظرسنجی که توسط تایم ­اوت ایندکس بر روی ساکنان شهرهای مختلف جهان انجام شده است نشان می­دهد که مونترال کانادا ششمین شهر سرزنده و پرجنب و جوش جهان است.همین امر سبب شده است که استان کبک  به تنهایی از نظر فاکتورهای سرزندگی ،بالاتر از شهرهای پرجنب و جوشی مثل لس­ آنجلس ،بارسلونا ، ملبورن ،مادرید ، سنگاپور ،توکیو و مکزیکوسیتی قرار گیرد.

اصلی ­ترین فاکتور در انتخاب سرزنده­ ترین شهرهای جهان ،روحیه اجتماعی مردم و چندفرهنگی بودن هر شهر است.

 

  • سهولت در اخذ پذیرش تحصیلی

در اوایل سال گذشته ، دولت کانادا محدودیت­های کرونایی را کاهش داد و به متقاضیان تحصیلی 14 کشور مختلف ، اجازه داد برای تحصیل وارد خاک کانادا شوند.همین امر در کنار قوانین ساده پذیرش­های تحصیلی کانادا (در مقایسه با سایر کشورها ) سبب شد نرخ مهاجرت تحصیلی به کانادا حتی در دوران همه­ گیری کرونا نیز بالا بماند.

 

  • نگرش مثبت به دانشجویان خارجی

دولت و مردم کانادا نشان داده­ اند که مایل­ند دانشجویان خارجی پس از پایان تحصیلاتشان ، در کانادا بمانند و مشول به کار و زندگی شوند.

دولت کانادا همواره به صراحت گفته است که دانشجویان خارجی ، اصلی­ترین گزینه­ های این دولت  برای اعطای اقامت دائم کانادا هستند.به همین دلیل است که دولت ، در نظر گرفته تا امکان صدور اقامت دائم برای آنها راحت باشد.

 

  • سیاست­های کرونایی ساده دولت برای دانشجویان خارجی

در طول همه­ گیری کرونا و محدودیت­های کرونایی ناشی از آن ،سیاسیت­های دولت کانادا در قبال دانشجویان خارجی بسیار ساده­ گیرانه­ تر از سایر کشورها بود.مثلا اولین گروهی که در کانادا پس از بازگشایی مرزها ، اگر واکسن زده بودند دیگر نیازی به قرنطینه نداشتند ،دانشجویان خارجی بودند.

 

  • امتیاز ویژه در زمان درخواست اقامت دائم

متقاضیان که از طریق سیستم اکسپرس­انتری درخواست اقامت دائم کانادا می­کنند ،اگر سابقه تحصیل در این کشور را داشته باشند ،شانس بالاتری خواهند داشت.در این سیستم امتیازبندی (که سقف امتیازات اصلی­اش 600 است )کسی که در مقطع ارشد یا دکترا در دانشگاه­ های کانادا تحصیل کرده باشد ،30 امتیاز اضافی دریافت خواهد کرد.

 

  • بازار کار پررونق و شکوفا

کانادا همچنان به شدت با کمبود نیروی کار در بسیاری از حوزه­ها و تخصص­ها مواجه است و از این رو فرصت­های شغلی در این کشور بسیار زیاد است.

آمارهای رسمی اداره ­ی آمار کانادا نشان می­ دهد در نیمه­ ی دوم سال گذشته  600/912 شغل خالی در کانادا وجود داشته است.

 

دانشجویان عزیزی که قصد تحصیل در دانشگاه ­های کانادا را دارند می­توانند با تکمیل فرم ارزیابی رایگان و یا تماس با شماره 02188772764 مشاوره و اطلاعات لازم را به دست بیاورند.

 

موارد مشابه