فرم ارزیابی رایگان
کار در فنلاند و اخذ اقامت

کار در فنلاند و اخذ اقامت

کار در فنلاند و اخذ اقامت

برای افرادی که قصد دارند در اروپا شروع به کار کنند، کار در فنلاند می‌تواند بهترین انتخاب باشد. زیرا با توجه به آمار گرفته شده درصد بیکاران در این کشور هر ساله کمتر می‌شود، بنابراین به نیروی کار بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد. افرادی که می‌خواهند در کشور فنلاند کار کنند باید به این نکته مثبت دقت نمایند که کارفرماها و صاحب کاران به حقوق و مزایای افراد دقت می‌کنند و این کشور از قانون کار مناسبی برخوردار است. البته باید در نظر گرفت که بدون اخذ اقامت، مجوز کار نیز برای افراد صادر نخواهد شد. برای اخذ اقامت در فنلاند نیاز است که به زبان این کشور تا حدودی آشنایی داشت. هم‌چنین کسانی که بتوانند به مدت ۵ سال در فنلاند زندگی کرده و توانایی پرداخت مالیات داشته باشند به راحتی می‌توانند درخواست اقامت دائم دهند. البته لازم به ذکر است که نباید در مدت این ۵ سال مرتکب به هیچ گونه تخلفی شده باشند. و سابقه کیفری نداشته باشند.

 

 

 

 

کار در فنلاند از طریق ویزای جست و جوی کار

برای کار در فنلاند از طریق ویزای کار می‌توان هم از طریق یک کارفرمای ساکن در فنلاند اقدام کرد و هم اینکه شخص بدون هیچ‌گونه وابستگی به کارفرما یا هیچ ارگانی درخواست ویزا دهد. یکی از مزایای درخواست ویزای کار در فنلاند این است که شخصا در صورت متاهل بودن می‌تواند برای همسر و فرزندان خود که بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند نیز درخواست ویزا دهد. جستجوی کار در فنلاند از طریق ویزای کار بسیار راحت‌تر از روش‌های دیگر است. زیرا کسانی که دارای ویزای کار باشند می‌توانند در شرکت‌های مخصوص کاریابی ثبت نام کرده تا با توجه به توانایی و مهارتشان کار خوبی را پیدا کنند. افرادی که درخواست ویزای کار می‌دهند باید شرایط به خصوصی را داشته باشند:

 

پاسپورت معتبر

برگه صلاحیت فردی

مهارت در یک حرفه

مدارک لازم مانند

عکس

هزینه بلیط

داشتن حساب بانکی و گردش مالی مورد نیاز

 

 

اسناد و مدارک مورد نیاز کار در فنلاند

داشتن رزومه کاری موفق

عدم سوسابقه

پاسپورت معتبر

شناسنامه و کپی از تمام برگه‌های آن

دعوت نامه از طرف کارفرما

ارائه آخرین مدرک تحصیلی

قرارداد امضا شده بین شخص و کارفرما

 

 

حداقل دستمزد در فنلاند

فنلاند حداقل دستمزد استاندارد ندارد. حداقل دستمزدها بر اساس توافق‌نامه‌های جمعی است.

 

سازمان‌های کارفرمایی نیز موظف است توافق‌نامه جمعی کاملاً الزام‌آور را در این بخش دنبال کند. دستمزد متوسط   میانگین حقوق ناخالص ماهانه در سال ۲۰۱۵ ، 3630 یورو بود (طبق آخرین اطلاعات موجود). طبق آمار فنلاند، در ماه مه ۲۰۱۸، 3398 یورو بوده است.

 

 

 

 

مشارکت‌های اجتماعی کمک‌های امنیتی اجتماعی که توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود:

بیماری و سهم زایمان: ۱،۰۸٪؛ حقوق بازنشستگی شغلی: به‌طور متوسط   ۱۷،۹۵٪؛ بیکاری: ۰.۸۰٪ یا ۳،۳۰٪ بسته به مبلغ دستمزد؛ تصادف در محل کار: بسته به میزان دستمزد و ریسک بخش.

کمک‌های تأمین اجتماعی که توسط کارمندان پرداخت می‌شود: سهم بیماری و زایمان: ۱،۵۸٪؛ حقوق بازنشستگی شغلی: بسته به سن، بین ۶،۱۵٪ و ۷،۶۵٪؛ بیکاری: ۱،۶۰٪

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02188772764 تماس بگیرید و یا با تکمیل فرم ارزیابی رایگان از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.


برای رزرو تورهای آسیایی و اروپایی و همچنین تور شهرهای توریستی ترکیه از جمله وان و آنتالیا به سایت safarsun.com مراجعه نمایید.

موارد مشابه