فرم ارزیابی رایگان
کارآفرینی در امارات

کارآفرینی در امارات

ایجاد محیط مساعد برای زندگی و کار

آب و هوا را کنار بگذاریم ، دلایل زیادی وجود دارد که چرا امارات متحده عربی مکانی جذاب برای زندگی و کار کارآفرینان است. در بسیاری از موارد ، این ناشی از تلاش های خستگی ناپذیر دولت در این زمینه است.

بر اساس یک مطالعه مهاجران ، امارات متحده عربی رتبه 25 را در جهان از نظر کیفیت زندگی دارد. همچنین از نظر ایمنی و امنیت رتبه 9 را به خود اختصاص می دهد - و این مکان را برای کارآفرینان با خانواده جذاب می کند. کمک می کند که ویزای همسران و فرزندان نیز پس از پذیرش حامی اصلی آسان باشد.

از نظر تجاری ، امارات متحده عربی از نظر سهولت انجام کار در رتبه یازدهم جهان قرار دارد. به علاوه ، هیچ مالیات شخصی ، مالیات شرکت یا هرگونه الزامی برای ارائه اظهارنامه برای اکثر قریب به اتفاق مشاغل وجود ندارد. این امر مطمئناً بار عملیاتی اداره یک شرکت را در اینجا کاهش می دهد.

امارات متحده عربی دارای یک سنت قوی است که افراد با استعداد را تشویق می کند تا برای زندگی و کار به اینجا بیایند. با این حال ، با نگاهی به این تحولات اخیر ، آشکار می شود که دولت در حال حاضر مشتاق جذب کارآفرینان مستقل از طیف وسیعی از رشته ها است.

در نتیجه ، کسانی که انگیزه و سرسختی خود را برای توسعه مشاغل از ابتدا در امارات متحده عربی دارند ، آمادگی قابل ملاحظه ای خواهند داشت. کارآفرینانی که بتوانند از این ابتکارات ، برنامه ها و منابع تحت رهبری دولت استفاده کنند ، گزینه های زیادی در اختیار آنها خواهد بود. شبکه حمایتی فزاینده ای که توسط این ابتکارات جدید ارائه می شود و جوامعی که آنها از آنها حمایت می کنند ، بدون شک اکوسیستم کلی استارتاپ ها در امارات متحده عربی را تقویت کرده و در سالهای آینده به جذب کارآفرینان ادامه می دهد.

پنج راه دولت امارات متحده عربی کارآفرینان را تشویق می کند

در طول 40 سال گذشته ، امارات متحده عربی با موفقیت تنوع اقتصادی خود را کاهش داده تا وابستگی خود به صنعت انرژی را کاهش دهد. در نتیجه ، این کشور در حال حاضر فرصت های تجاری بین المللی را در بخش های مختلف ارائه می دهد - از گردشگری گرفته تا فناوری.

دولت به تلاشهای مثبت خود در این زمینه ادامه می دهد ، از جمله افزایش انگیزه ها برای جذب متخصصان و افراد تجاری مستقل از سراسر جهان و حمایت از شرکتهای کوچکتر که شامل:

1)اجازه 100 درصد مشاغل متعلق به خارجی ها

2)ارائه ویزای تمدید شده برای کارآفرینان

3)جذب مشاغل فناوری در امارات متحده عربی

4)تأمین بودجه و حمایت از مشاغل کوچک

5)ایجاد محیط مساعد برای زندگی و کار

بنابراین ، بیایید با جزئیات به این پنج شیوه ای که دولت امارات متحده عربی کارآفرینان را تشویق می کند تا در اینجا شرکت باز کنند ، نگاه کنیم.

 

اجازه 100 درصد مشاغل متعلق به خارجی ها

در ماه مه 2019 ، دولت امارات متحده عربی اعلام کرد که به زودی امکان پذیر است که کارآفرینان خارجی 100٪ سهامدار یک مشاغل محلی باشند. کل مالکیت خارجی قبلاً فقط در مناطق آزاد امارات مجاز بود ، به این معنی که مشاغل ادغام شده در "ساحل" باید 51. مالکیت محلی داشته باشند.

این تغییر در حال حاضر به هرکسی که قصد راه اندازی یک کسب و کار دارد یا در حال فعالیت مشاغل دیگر کشورها است این امکان را می دهد تا دسترسی آسان تری به امارات متحده عربی داشته باشد. در نتیجه ، برای کارآفرینان بین المللی حتی جذاب تر به نظر می رسد ، به ویژه هنگامی که در کنار سایر تحولات همراه شوند.

 

ارائه ویزای تمدید شده برای کارآفرینان

در نوامبر 2018 ، دولت امارات متحده عربی صدور روادید پنج ساله را برای کارآفرینانی که قصد راه اندازی در این کشور را دارند ، آغاز کرد.

داوطلبان واجد شرایط برای ویزای کارآفرینی پنج ساله باید دارای مشاغل با حداقل سرمایه 500،000 درهم باشند.

در ماه می سال 2019 ، امارات متحده عربی یک سیستم جدید برای ویزای اقامت پنج و ده ساله ارائه داد که به سرمایه گذاران و متخصصان برجسته غیر اماراتی اجازه می دهد بدون حامی ملی در اینجا زندگی ، کار و تحصیل کنند. در صورت مثبت بودن شرایط دارنده ، ویزا قابل تمدید است. این ویزای پنج ساله و ده ساله به ترتیب نیاز به سرمایه گذاری 5 میلیون درهم و 10 میلیون درهم دارد. در حال حاضر 125 منطقه تجاری وجود دارد که مهاجران مستقر در امارات متحده عربی می توانند بدون نیاز به حامی محلی در آنها فعالیت کنند.

با معرفی ویزای کارت طلایی در می 2019 ، بهترین مورد بعدی برای اقامت دائم در حال حاضر در دسترس رده بالای سرمایه گذاران ، کارآفرینان ، مدیران ارشد ، دانشمندان و دانشجویان برجسته است. ویزا هر ده سال یکبار مورد بازبینی قرار می گیرد و برخلاف سایر دارندگان ویزا ، ساکنان گلد کارت می توانند بیش از شش ماه متوالی در خارج از کشور زندگی کنند.

این تحولات به عنوان راهی برای جذابیت بیشتر کار برای جامعه تجاری بین المللی در امارات تلقی می شود. برای کسانی که به دنبال شروع به کار در امارات متحده عربی هستند ، خواه شما قبلاً در اینجا زندگی و کار می کنید یا از خارج آمده اید ، داشتن ویزای بلند مدت هم ثبات و هم فرصت را ارائه می دهد.

 

جذب مشاغل فناوری در امارات متحده عربی

در بسیاری از نقاط جهان ، واژه های "کارآفرین" و "استارتاپ" مترادف با فناوری هستند. امارات متحده عربی در حالی که به طور سنتی یک مرکز فناوری مانند سانفرانسیسکو نیست ، اقدامات استراتژیکی را برای تغییر این امر انجام می دهد.

دولت امارات متحده عربی در اوایل سال جاری از ایجاد یک فناوری جدید به نام هاب 71 خبر داد. هاب 71 که در ابوظبی مستقر است ، مشارکت مشترک با مایکروسافت است. این واقعیت که دولت همچنین مبلغ 500 میلیون درهم به عنوان صندوق سرمایه گذاری به عنوان بخشی از طرح کلی اختصاص داده است ، شواهد بیشتری از تعهد امارات متحده عربی به جذب استعدادهای بین المللی فناوری است.

همراه با برنامه بلندپروازانه شتابدهنده های دولتی یک برنامه توسعه سه ساله به ارزش 50 میلیارد درهم ، همه این تلاش ها کاملاً روشن می کند که دولت امارات متحده عربی می خواهد یک صحنه پر رونق فناوری را در اینجا ایجاد کند.

 

تأمین بودجه و حمایت از مشاغل کوچک

با توجه به جهش هایی که در زمینه کمک و حمایت از کارآفرینان و استارتاپ ها صورت گرفته است ، جای تعجب نیست که امارات متحده عربی از نظر دسترسی آنلاین به خدمات اداری و دولتی رتبه بالایی دارد. برای سهولت کار برای مشاغل ، اخیراً اعلام شد که 5 درصد از پروژه های سرمایه دولتی به شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) اختصاص می یابد. این به عنوان بخشی از تلاش برای تشویق آنها برای عقد قرارداد پروژه های بزرگ با سازمان های دولتی و ایجاد اتحاد برای رقابت برای پروژه های دولتی است.

این حرکت که در حال حاضر برای شرکتهای کوچک و متوسط ​​مستقر در دوبی انجام شده است ، به آنها امکان می دهد تا قراردادهایی را برای پروژه هایی به ارزش 400 میلیون درهم دریافت کنند. همچنین ، به منظور ارائه نقدینگی بیشتر به شرکت های کوچک و متوسط ​​، طبق اخبار اخیر ، کسانی که در پروژه های دولتی امارات کار می کنند ، اکنون ظرف 30 روز حقوق دریافت می کنند. پیش از این ، پرداخت پروژه های بخش دولتی در مدت 90 روز پرداخت می شد. علاوه بر این ، در آستانه نمایشگاه سال آینده 2020 ، دولت دبی 20 درصد از کل قراردادهای مرتبط را به شرکت های کوچک و متوسط ​​اختصاص داده است.