فرم ارزیابی رایگان
بندر سیراف

بندر سیراف

ارائه شده توسط ویزا زون

بندر سیراف یا نام قدیمی آن سیراب که در بعضی منابع صیراف هم آمده و بندر طاهری هم به آن می گویند بندر و شهری با قدمت و دیرینه و پیشینه طولانی از شهرهای باستانی ایران زیبای ماست که در مرکز شهرستان کنگان از شهرستان های استان بوشهر قرار دارد. جدا از موقعیت ویژه و استراتژیکی این بندر و نقش آن در مبادلات اقتصادی در گذشته، سیراف از دیدنی ترین بنادر کشورمان است که تاریخ کهن آن مورد توجه محققان و تاریخ دانان است و نیز این منطقه از نظر باستان شناسان یکی از مناطق حائز اهمیت و قابل مطالعه و بررسی است.

این بندر در دوره ای رونق زیادی داشته و شهر باستانی سیراف از نظر معماری دارای سبک و سیاق خاص خودش است. این سبک معماری در بندر سیراف را در روستای ماسوله در شمال ایران می توان دید و از این نظر این دو مکان، معماری شبیه به هم دارند. بندر سیراف در گذشته جمعیتش حدود سیصدهزار تن بوده و چون تسامح و آزادی اعتقادی در این بندر که یک بندر بین‌المللی به حساب می آمده وجود داشته افراد با باورها و اعتقادات گوناگون در آن زندگی می کردند مثل زرتشتی، یهودی، مسیحی و دیگر باورها، و همچنین اقوام و نژادهای گوناگونی مثل یونانی ها، رومی ها و چینی‌ها در این بندر ساکن بودند. هنوز بازمانده های گورستانی در این بندر وجود دارد که متعلق به پیروان دیگر ادیان بوده و این موضوع نشان دهنده حضور این باورها و اقوام در آنجا است.

کارشناسان ویزازون میتوانند بهترین مشاور شما برای انتخاب مقصد باشند.

سرگذشت تلخ بندر سیراف

بندر سیراف که پررونق‌ ترین بندر ایران در آن دوره بوده، از روم و یونان گرفته تا آفریقا و چین روابط تجاری گسترده ای با دیگر ملل داشت، این روابط در دوره‌ ی ساسانیان و همچنین دوره اسلامی وجود داشت.

کشف سفال ‌هایی با نقش‌های مختلف و پارچه‌ها و زیورآلات گوناگون از این منطقه گویای وجود این روابط تجاری است و همچنین معماری‌ های گچی و اتاق‌های منقش و تزیین شده و ساختمان ‌هایی در دو و سه طبقه، همه آثار تمدنی بازمانده از بندر سیراف است که مورد توجه محققان است.

این همه تمدن و شکوه و رونق این بندر زیبا در زمین لرزه ای که از مرگبارترین حوادث طبیعی تاریخ بوده و بندر سیراف به خاطر این زمین لرزه هفت روزه و خسارات آن به پمپئی ایران لقب گرفت نابود و ناپدید شد. این حادثه وحشتناک تاریخ زمین در سال سیصد و شصت و هفت هجری قمری اتفاق افتاد

سوالات مربوط به مهاجرت و سفر خود را از ویزازون بپرسید.

جاذبه های گردشگری بندر سیراف

این بندر تاریخی و زیبا اگرچه از جور زمین و زمان رنج ها کشیده و لرزه ها دیده اما هنوز با قدمت ۲۵۰۰ ساله اش و عمر کهن خود از دیدنی ترین بنادر کشورمان است که جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که گردشگران و علاقمندان تاریخ و طبیعت را به خود جذب می کند. به خاطر قرار گرفتن بندر بین منطقه پارس جنوبی و کنگان این بندر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که غیر بومیان زیادی در آن ساکن هستند همچنین دریای زیبا، آثار باستانی و نزدیکی به شیراز باعث شده تا گردشگران زیادی این نقطه از کشور را برای سفر و گردشگری انتخاب کنند.

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

 

 

موارد مشابه