فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در هند

تحصیل در هند

ارائه شده توسط ویزا زون

هند یکی از کشورهای واقع در جنوب آسیا و یکی از پرجمعیت ترین کشورهای آسیا بعد از چین می‌باشد.

 این کشور که در چند سال گذشته اقتصاد و آموزشی در حال رشد داشته به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل قرار میگیرد. پایتخت این کشور شهر دهلی نو و از جمله شهرهای مهم آن می‌توان به بمبئی ، کلکته و بنگلور اشاره کرد. هزینه تحصیل و زندگی در هند بسیار پایین می باشد و همچنین بسیاری از دانشگاه ها و مراکز عالی و آموزشی این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. به همین جهت بسیاری از دانشجویان ایرانی قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تحصیل می شوند. زبان تحصیل در کشور هند ، هندی و انگلیسی می باشد و دانشجویان می توانند زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند .

برای مقطع کارشناسی دانشجویان موظف به داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با حداقل معدل ۱۴ می باشند . آنها همچنین باید مدرک معتبر زبان برای اخذ پذیرش در دانشگاه و موسسات این کشور داشته باشند. لازم به ذکر است که دوره کارشناسی ۴ سال طول خواهد کشید.

 دوره کارشناسی ارشد اما دوره ای است که اکثر رشته ها به زبان انگلیسی در دانشگاه ها تدریس می شوند. دانشجویان موظف به داشتن مدرک لیسانس مرتبط و معتبر با حداقل معدل ۱۴ و همچنین مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس ۶ می باشند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که مدت این دوره ۲ سال می باشد.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

 دانشجویان مقطع دکترا موظف به داشتن لیسانس و فوق لیسانس مرتبط با رشته خود با حداقل معدل ۱۵ ، مدرک معتبر زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ و همچنین سابقه کار و یا رزومه بسیار قوی می باشند.

 دانشجویان در هند هنگام تحصیل خود میتوانند کار دانشجویی انجام دهند اما با توجه به آن که درآمد این شغل بسیار پایین است اکثر دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند که کار در حین تحصیل نداشته باشند.

 نکته بسیار مهمی که در مورد کشور هند وجود دارد آن است که در این کشور اجازه کار بعد از اتمام تحصیل صادر نمی شود و دلیل آن هم جمعیت زیاد این کشور می باشد.

 از جمله رشته های بسیار معروف کشور هند می توان به رشته های مهندسی ، فناوری اطلاعات و علوم پزشکی اشاره کرد.

برخی از دانشگاه های کشور هند

Indian institute of technology Bombay

Indian institute of science

Indian institute of technology Delhi

Indian institute of kharagpur

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه