فرم ارزیابی رایگان
تحصیلات و تاریخچه آن در ایتالیا

تحصیلات و تاریخچه آن در ایتالیا

ارائه شده توسط ویزا زون

 

تحصیلات در ایتالیا از سن 6 سال تا 16 سال اجباری است ،  و به پنج مرحله تقسیم می شود: مهد کودک  ، مدرسه ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان متوسطه  و دانشگاه .
 
آموزش در ایتالیا رایگان است و تحصیلات رایگان برای کودکان  تمام ملیت های ساکن ایتالیا در دسترس است. ایتالیا هم سیستم آموزش خصوصی و هم دولتی دارد
در ایتالیا سیستم مدارس دولتی یا سیستم آموزش و پرورش از سال 1859 وجود داشته است ، هنگامی که Legge Casati (قانون Casati) مسئولیت های آموزشی را برای دولت آینده ایتالیا موظف کرد (اتحاد ایتالیایی در سال 1861 صورت گرفت). قانون Casati ، آموزش ابتدایی را اجباری کرد و هدف آن افزایش سواد بود. این قانون کنترل آموزش ابتدایی را به شهرها ، و آموزش متوسطه را به استانها می داد و دانشگاه ها توسط دولت اداره می شدند. حتی با قانون Casati و آموزش اجباری ، در مناطق روستایی (و جنوبی) ،کودکان اغلب به مدرسه اعزام نمی شدند (میزان کودکانی که در آموزش ابتدایی ثبت نام می کردند تنها پس از 70 سال به 90 درصد می رسید) و میزان بیسوادی (که نزدیک به 80 بود) در سال 1861)) بیش از 50 سال طول کشید تا نصف شود.

ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت


قانون مهم بعدی در مورد سیستم آموزش ایتالیا Legge Gentile بود. این عمل در سال 1923 صادر شد ، به این ترتیب وقتی بنیتو موسولینی و حزب ملی فاشیست وی در قدرت بودند. در حقیقت ، جیووانی جنتیل وظیفه ایجاد یک سیستم آموزشی را که مناسب برای سیستم فاشیستی است ، مصوب کرد. سن اجباری تحصیلات به 14 سال افزایش یافت و تا حدودی مبتنی بر سیستم نردبان بود: پس از پنج سال اول تحصیلات ابتدایی ، می توان "رسانه Scuola" را انتخاب کرد ، که دسترسی بیشتری به "liceo" و سایر موارد می داد. آموزش متوسطه ، یا "avviamento al lavoro" (آموزش کار) ، که برای ورود سریع به قسمت های پایین نیروی کار بود. این اصلاحات نقش Liceo Classico را ایجاد کرد ، که توسط قانون Casati در سال 1859 ایجاد شد (و در دوره فاشیست به عنوان اوج آموزش متوسطه ، با هدف تشکیل کلاسهای برتر آینده در نظر گرفته شده بود) و باعث ایجاد حوزه های فنی ، تجاری و صنعتی شد
از سال 1962 تا به امروز ، ساختار اصلی آموزش ابتدایی (و متوسطه) ایتالیا تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است ، حتی اگر برخی از اصلاحات ایجاد شده باشد کم شدن شکاف بین مردان و زنان است.
در سال 2019 ، لورنزو فیورامونتی وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد كه سال آینده ایتالیا اولین كشور در جهان خواهد بود كه مطالعه تغییرات آب و هوا و توسعه پایدار برای دانشجویان الزامی خواهد بود.

 

 

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه