فرم ارزیابی رایگان
تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

ارائه شده توسط ویزا زون

استرالیا  یکی از کشور هایی است که به دلیل شرایط اجتماعی و رفاه مناسبی که دارد سالیانه متقاضیان زیادی را جهت ادامه تحصیل  در استرالیا جذب میکند. این کشور که مرز مشترک با کشورهایی همچون اندونزی و نیوزلند دارد ، به عنوان یکی از کشورهای پر طرفدار در میان دانشجویان ایرانی میباشد .  پایتخت این کشور شهر کانبرا است و از جمله شهر های مهم آن میتوان به سیدنی ، ملبورن و بریزبن اشاره کرد. پول رایج این کشور دلار استرالیا میباشد . سیستم آموزش عالی و کیفیت بالای تحصیل در استرالیا باعث شده است که بسیاری از دانشگاه ها و موسسات این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان قرار بگیرند و سالیانه تعداد زیادی متقاضی برای ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها وجود داشته باشد . آب و هوای این کشورمعتدل است و شرایط سختی را برای مهاجران به وجود نمی آورد.

از نکات قابل توجه در مورد تحصیل در این کشور میتوان  به  دوره های موجود و مدت دوره ی تحصیل اشاره کرد. دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور تدریس میشوند. دوره ی کارشناسی که ٤ سال طول میکشد به عنوان یکی از مقاطع پرطرفدار در استرالیا در نظر گرفته میشود. متقاضیان برای اخذ پذیرش در این مقطع موظف به داشتن مدرک دیپلم ، معدل بالای ١٤ و مدرک معتبر زبان ( آیلتس ٦ ) میباشند.

برای مقطع کارشناسی ارشد که ٢ سال طول میکشد ، مدارکی همچون لیسانس مرتبط ، مدرک زبان معتبر (آیلتس ٦.٥ و یا بالاتر) و حداقل معدل ١٤  نیاز است. نکته ی قابل توجه آن است که اگر فرد متقاضی سابقه کار کردن مقاله نیز داشته باشد میتواند فرآیند اخذ پذیرش راحت تری را طی کند. همچنین برای برخی از رشته ها دانشجویان موظف به پیدا کردن استاد راهنما میباشند.

دانشجویان مقطع دکتری اما موظف به پیدا کردن سوپروایزر قبل از اقدامات خود برای اخذ پذیرش میباشند. به دلیل وجود شرایط رقابت شدید ، متقاضیانی که رزومه ی بهتری دارند شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارند. شرایط كلي برای دانشجويان متقاضی مقطع دکتری داشتن سوپروایزر ، فوق لیسانس مرتبط ، مدرک زبان معتبر (آیلتس 7 ) و سابقه کار کردن مقاله و پژوهش های بین المللی میباشد.

بورسیه تحصیلی موضوعی است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این کشور به آن توجه دارند. دانشجویان بومی و اروپایی بورسیه تحصیل خود را دارند اما بورسیه ها و کمک هزینه های خاص دیگری نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد . اکثر این بورسیه ها مختص دانشگاه بوده و شرایط آن برای هر دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی کسانی میتوانند برای این بورسیه ها اقدام کنند که رزومه ی قوی ، معدل بالا ، مقالات بین المللی و نمره ی زبان قابل قبولی داشته باشند.

 
ویزازون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت.

هزینه ی زندگی در این کشور بر طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده حدود ٢٥٠٠ دلار استرالیا به صورت ماهیانه میباشد . این مبلغ با توجه به شهری که افراد در آن اقامت دارند میتواند متفاوت باشد.

رشته هایی همچون بیزینس ، مهندسی و تکنولوی رشته های دارویی و حقوق از رشته های پرطرفدار این کشور هستند.

دانشجویان حین تحصیل خود میتوانند در هفته 20 ساعت کار کنند. بر طبق آخرین آمار اعلام شده دانشجویان میتوانند با داشتن این کار مخارج مورد نیاز خود برای زندگی را کسب کنند.

لیستی از برترین دانشگاه های انگلستان به همراه رنگ جهانی آنها :

Australian national university (ANU) (global rank 31)

University of Sydney (global rank 40)

University of Melbourne (global rank 41)

University of south wales (global rank 44)

University of Queensland (global rank 46)

Monash university (global rank 55)

University of western Australia (global rank 92)

University of Adelaide (global rank 106)

University of technology Sydney (global rank 133)

 

ویزا زون مشاوری مطمئن برای سفر ، تحصیل ، کار و مهاجرت

کانادا،اروپا ، آمریکا، استرالیا و کشورهای مطرح آفریقایی و آسیایی

جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید

تلفن تماس:

09025095475

02188772764

 

موارد مشابه